مایکل مان: اشتون به دنبال توافقی پایدار با ایران است

ایران > سیاست‌خارجی– ممتازنیوز:
سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید،کاترین اشتون به دنبال توافق هسته‌ای « پایدار ومحکم » با ایران است.

مایکل مان سخنگوی اشتون عصر چهارشنبه (۲۹ آبان) در گفت و گوی اختصاصی با پرس تی وی گفت: « مسایل تا حدی بسیاری پیشرفت داشته‌اند.»

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خاطر نشان کرد که تهران و شش قدرت دنیا در آخرین دور از مذاکرات در ژنو، به « پیشرفت های قابل توجهی» دست یافتند.

مایکل مان همچنین بر عزم اشتون برای پیشبرد مذاکرات و کاهش اختلافات موجود تاکید کرد.

سخنگوی اشتون گفت : « وی خواهان دستیابی به توافقی پایدار و محکم با ایران است که واقعا مورد تایید باشد و به جامعه بین‌المللی دربارهٔ ماهیت صلح آمیز برنامه انرژی هسته‌ای ایران اطمینان دهد.»

محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران روز چهارشنبه (۲۹ آبان) با اشتون که که ریاست نمایندگان پنج عضو دایم شورای امنیت- روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و امریکا بعلاوه آلمان را در مذاکرات هسته‌ای با تهران برعهده دارد، ملاقات کرد.

ظریف و اشتون در این ملاقات دربارهٔ دور قبلی مذاکرات ژنو در ماه نوامبر و همچنین راه‌هایی برای ادامه یافتن این مذاکرات در آینده تبادل نظر کردند .

پس از آن، ایران و شش قدرت دنیا جلسه مقدماتی کوتاهی را دربارهٔ دور تازه مذاکرات هسته‌ای برگزار کردند.انتظار می‌رود این مذاکرات تا سه روز ادامه داشته باشد.

معاونان وزیر خارجه ایران و شش قدرت دنیا نیز در این جلسه که ظریف و اشتون هم زمان کوتاهی در آن حضور داشتند، شرکت کردند.

در آخرین دور مذاکرات هسته‌ای در روزهای ۷ تا ۱۰ نوامبر در ژنو دو طرف در آستانه رسیدن به یک توافق نخستیه بودند اما موضع‌گیری لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه به نفع رژیم اسرائیل و بی‌تعهدی جان کری، وزیر امور خارجه امریکا از حصول هر گونه توافقی در این مذاکرات جلوگیری کرد.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.