“مایکل مان”: مذاکرات خوب و مفید است/ جلسه در حال پیگیری است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران به وین، “مایکل مان” سخنگوی “کاترین اشتون” در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گفتگوها ادامه دارد؛ جلسه در حال پیگیری است؛ مذاکرات خوب و مفید است.

وی افزود: دیروز یک جلسه بین “سید عباس عراقچی” و “هلگا اشمیت” برگزار و مقرر شد مذاکرات صبح امروز ادامه پیدا کند.

“محمدجواد ظریف” وزیر امور خارجه کشورمان در راس تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران برای انجام مذاکرات مربوط به گام نهایی توافق‌نامه ژنو صبح روز دوشنبه (به وقت محلی)، وارد وین پایتخت اتریش شد.

“ظریف” در نخستین روز گفتگوهای هسته‌ای ایران و ۱+۵ در گفتگو با دانشجویان دانشگاه دِنور آمریکا که از طریق اسکایپ صورت گرفت، اظهار داشت: در حال حاضر ما امکان ایجاد یک تغییر را داریم؛ امروز صبح یک فرآیند جدید در وین برای یافتن راه حلی جامع آغاز شده است و نیازی که به ما نشان می‌دهد یک توافق نیاز نیست با یک بازی با حاصل جمع صفر تمام شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان روز گذشته (سه‌شنبه ۲۹ بهمن‌ماه) نیز در حاشیه مذاکرات هسته‌ای در وین، دیدارهای جداگانه‌ای با مقاماتی همچون، رئیس‌جمهور و وزیر خارجه اتریش، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، دبیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، معاون وزیر خارجه روسیه و همچنین نماینده سازمان “یونیدو” انجام داد.

“سیدعباس عراقچی” معاون وزیر امور خارجه کشورمان نیز در پاسخ به باشگاه خبرنگاران، گفت: در این دور از مذاکرات به جزئیات نخواهیم پرداخت و سعی می‌کنیم به دستور کاری نزدیک شویم که تمامی موضوعات را در برگیرد.

بر همین اساس “عراقچی” عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان شب گذشته با “هلگا اشمیت” معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار کرد.

“مایکل مان”سخنگوی “کاترین اشتون” در کنفرانس خبری خود فضای کنونی مذاکرات را خوب توصیف و اعلام کرد: هدف دور اول مذاکرات رسیدن به چارچوبی مشخص جهت دستیابی به توافق جامع خواهد بود.

شایان ذکر است؛ روز دوم گفتگوهای هسته‌ای ایران و ۱+۵ ساعت ۱۲:۳۰ به وقت تهران از سر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.