ما به یک افغانستان جدید امید بسته‌ایم

اردیبهشت ۱۴۰۳

وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با همتای افغانستانی خود با اشاره به اینکه در هر کجا که خود افغان‌ها امور امنیتی را به دست گرفته‌اند، معضلات امنیتی حل شده است، تصریح کرد: ما به یک افغانستان جدید امید بسته‌ایم.

به گزارش حوزه سیاست خارجی ممتاز نیوز، وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و افغانستان نیز طی دیداری جداگانه از روند گسترش مناسبات و همکاری‌های نزدیک و دوستانه تهران_کابل در کلیه زمینه‌ها ابراز رضایت کردند.
 
ظریف در این دیدار روابط دو کشور دوست و برادر ایران و افغانستان را بسیار نزدیک و مستحکم توصیف کرد و آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای هر نوع همکاری با این کشور اعلام داشت.
 
وی با سرنوشت‌ساز توصیف کردن، سال ۲۰۲۴ در افغانستان با توجه به خروج نیروهای خارجی و برگزاری انتخابات در این کشور، ابراز امیدواری کرد این سال توام با خیر و برکت برای مردم افغانستان باشد.
 
ظریف با اشاره به اینکه در هر کجا که خود افغان‌ها امور امنیتی را به دست گرفته‌اند، معضلات امنیتی حل شده است، تصریح کرد: ما به یک افغانستان جدید امید بسته‌ایم.
 
“زلمی رسول” وزیر امور خارجه افغانستان نیر در این دیدار گفت: شما همواره یار و همراه ما بوده‌اید و به ویژه در سال‌های اخیر هیچگاه روابط دو کشور به این خوبی نبوده است.
 
 وی با تشریح آخرین تحولات در افغانستان و روند سیاسی و امنیتی این کشور، گفت: موفقیت جمهوری اسلامی ایران، موفقیت ماست و دوستی ما و ایران قوی‌تر خواهد شد.
 
زلمی رسول همچنین از ظریف برای سفر به افغانستان رسما دعوت به عمل آورد.

انتهای پیام/
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.