مبادلات از مرز ۴۶۲۲ فقره ثبت فراتر رفت

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

در آستانه راه اندازی یک ماهه مرکز مبادلات ارزی حجم ثبت سفارش کالا از مرز ۴۶۰۰ فقره در مرکز مبادلات ارزی عبور کرد.

صمد کریمی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران گفت: با وجود نزدیک به یک ماه از فعالیت مرکز مبادلات ارزی مشاهده نوسانات محدود در نرخ ارزهای رایج ارائه شده در مرکز هستیم که بر این اساس امروز در بیست و هفتمین روز فعالیت این مرکز هر دلار آمریکا ۲۵۴۱۲ ریال و هر یورو ۳۲۹۸۱ ریال مبادله شد که یورو امروز با کاهش ۱۲ ریالی مواجه بوده است.
وی تصریح کرد: بقیه ارزهای ارائه شده دراین مرکز هم با نوسانات محدودی مواجه بودند ضمن آنکه بر اساس آمار موجود تا ساعت ۱۲:۰۰ امروز رقم ثبت سفارش در این مرکز به ۱۵۰ فقره رسید.
سخنگوی مرکز مبادلات ارزی در خصوص تخصیص ارز به اولویت هشتم اظهار داشت: اولویت هشتم به زودی از طریق مرکز مبادلات ارزی، ارز مورد نیاز آن تامین خواهد شد منتهی ما در حال انجام فرآینده های این کار هستیم که حتی بعد از اختصاص ارز به اولویت هشتم اولویت نهم را هم تحت پوشش ارز مبادله ای قرار دهیم.
صمد کریمی درخصوص جمع بندی فعالیت یک ماهه مرکز مبادلات ارزی و تاثیر آن بر روی روند کنترل نوسانات نرخ ارز گفت: مهم ترین اهدافی که برای این مرکز در نظر گرفته شده یکی بحث کنترل نوسانات نرخ ارز در اقتصاد ایران است که آثار سویی بر روی سرمایه گذاری مصرف و واردات و دارایی های مالی و فیزیکی مثل طلا دارد، هدف بعدی که ما دنبال آن هستیم مدیریت منابع ارزی موجود در بازار است.
وی تصریح کرد: که در این راستا برنامه ما تقویت منابع ارزی موجود در مرکز مبادلات ارزی می باشد و در این رابطه مذاکرات لازم با صادر کنندگان غیرنفتی، پتروشیمی ها و سایر مواردی که قرار است ارزشان به این مرکز داده شود در راستای تعامل با وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام دادیم،‌بحث دیگر مربوط به مدیریت تقاضای ارز است که با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال انجام آن هستیم. تاثیر مثبت دیگر راه اندازی این مرکز ایجاد یک جریان با ثبات از منابع ریالی و ارزی برای واردات ماشین آلات و مواد اولیه مورد نیاز کشور است که همه این ها تاثیر گذار در حفظ اشتغال و ظرفیت های اقتصادی کشور است.
کریمی ادامه داد: راه اندازی این مرکز در میان مدت و بلند مدت می تواند به رشد اقتصادی کشور کمک کند که خود باعث ایجاد آرامش در اقتصاد کشور و جلوگیری از انتظارات تورمی می شود./ک


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.