مبارزه سامسونگ با اپل بر سر متوقف شدن فروش گلکسی

 این اقدام اپل در پی کشمکش‌های مربوط به مالکیت معنوی است که مدتی است سازندگان گوشی‌های هوشمند جهان را به جان هم انداخته است.

نسترن صائبی: سامسونگ اعلام کرد که با تقاضای اپل از یک دادگاه مبنی بر ممنوعیت فروش گوشی هوشمند گلکسی S III به شدت مقابله کرده و کوتاه نخواهد آمد و حتی قصد دارد برنامه خود را برای عرضه این گوشی هوشمند به آمریکا در ۲۱ ماه ژوئن عملی کند. سامسونگ همچنین در بیانیه‌ای گفت که این شرکت کره جنوبی به دادگاه اثبات خواهد کرد که «گلکسی S III یک ابزار نوآورانه و منحصر به‌فرد است».

سه‌شنبه هفته گذشته، شرکت اپل از یک دادگاه خواست که موقتا فروش گلکسی S III را قبل از اینکه این گوشی در ایالات متحده آمریکا عرضه شود، متوقف کند. اپل سامسونگ را به استفاده غیر مجاز از دو حق ثبت اختراعش متهم کرده است. اگر دادگاه ایالتی کالیفرنیای شمالی با درخواست اپل موافقت کند، تلاش‌های سامسونگ برای رقابت با آیفون نقش بر آب می‌شود.

گلکسی S III در ۲۹ ماه مه در اروپا عرضه شد و قرار است در اواخر ماه میلادی جاری نیز حدود ۳۰۰ میلیون واحد از این گوشی در آمریکای شمالی و آسیا نیز عرضه شود. سامسونگ با عرضه اولین سری از گوشی‌های گلکسی جایگاه مطلوبی را در بازار گوشی‌های هوشمند به دست آورد. هم‌اکنون که اپل در سکوت سالانه‌اش در حال ارتقای آیفونش است، بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که آیفون جدید آن در اوایل ماه ژوییه آینده عرضه خواهد شد.
در واقع، سامسونگ بزرگ‌ترین تهدید برای اپل در بازار موبایل به شمار می‌رود، زیرا گوشی‌های سری گلکسی این شرکت در میان مصرف‌ کنندگانی که به دنبال ابزارهای مبتنی بر آندروید هستند، به شدت محبوبیت به دست آورده است. براساس گزارش بیشتر شرکت‌های تحقیقاتی بازار، سامسونگ در سه ماهه اول سال میلادی جاری توانست تعداد گوشی‌های هوشمند بیشتری نسبت به اپل به بازار عرضه کند و برای نخستین بار از اپل پیشی بگیرد.
سامسونگ و اپل از ماه آوریل سال ۲۰۱۱ که اپل سامسونگ را متهم به کپی‌برداری از آیفونش کرد، وارد کشمکش‌های تلخ متعدد بر سر حق امتیاز اختراع در دادگاه‌های آمریکای شمالی، اروپا و آسیا شدند. ماه گذشته، بعد از اینکه یک دادگاه دو شرکت را به مصالحه و گفت‌وگو با یکدیگر دعوت کرد، مدیران اجرایی این دو شرکت در سانفرانسیسکو با هم ملاقات کردند، اما این مذاکرات نتیجه‌ای نداشت. به هر حال، این دو شرکت در حالی که با هم نزاع می‌کنند، همچنان با همدیگر کسب‌وکار خود را انجام می‌دهند. در واقع، سامسونگ روی اپل به عنوان بزرگ‌ترین خریدار تراشه‌ها و صفحه نمایش‌هایش حساب می‌کند و اپل هم روی سامسونگ برای قطعات موبایلی‌اش حساب می‌کند.
Associated Press

۲۱۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.