متاسفانه‌درباره تاثیرات پارازیت‌ها کارعلمی انجام نشده است

۳۰م دیماه ،
ممتاز نیوز :  تمام امواج به نوعی تاثیراتی سوء در سلامت دارند ولی دربارهٔ اثبات ایجاد مشکل توسط امواج پارازیت‌های موجود در تهران بزرگ، متاسفانه کار علمی انجام نشده.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از اعتماد ؛ سال قبل در مجلس هشتم از وزیر ارتباطات دعوت کردیم که راجع به آنتن‌های ماهواره گزارش بدهد و اعلام کرد که طبق استاندارد جهانی عمل می‌کنیم. از معاونت درمان وزارت بهداشت خواستیم که کار تحقیقی دربارهٔ تاثیر پارازیت‌ها انجام دهد که نتیجه تحقیق را هنوز به کمیسیون نداده‌اند.

اما طبق نتایج بررسی‌هایی که در دنیا انجام شده، بسیاری از این امواج، بر سلامت جامعه اثر سوء دارد و موارد متعددی از عوارض جسمانی ناشی از تاثیر پارازیت‌ها در مقالات علمی گزارش شده است البته میزان تاثیرات بستگی به مقدار امواج و مدت مواجهه با آن را دارد. ما همچنان منتظر گزارش معاونت درمان وزارت بهداشت هستیم.

البته وجود پارازیت‌ها و منبع ارسال‌کننده‌های آنها اهمیت ندارد، بلکه مهم این است که این امواج چه خطری برای سلامت جامعه دارد. قطعا هیچ نهاد یا گروهی در کشور نیست که حاضر به ایجاد خطر برای سلامت جامعه باشد و حتما نکات ایمنی و بهداشتی مد نظر قرار می‌گیرد اما باید بررسی کارشناسی دقیق صورت بگیرد و تا زمانی که چنین بررسی صورت نگرفته باشد بدون دلایل منطقی و علمی نمی‌توانیم دربارهٔ شدت و نوع عوارض نظر قطعی بدهیم.

منبع: ممتاز نیوز
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.