متهمان قتل کودک بی گناه، مقابل میز عدالت

  عکس های جذاب امروز ارسال برای دوستان

با دستگیری مرد فراری که متهم به قتل پسر ۱۱ماهه اش بود، متهمان این پرونده جنایی مقابل میز عدالت قرار گرفتند تا راز این قتل را افشا کنند.

به گزارش خراسان، سیزدهم مرداد گذشته، زن جوانی کودک ۱۱ماهه اش را به بیمارستان شهیدکامیاب مشهد رساند تا مورد مداوا قرار گیرد اما وقتی پزشکان وضعیت وخیم کودک و آثار شدید سوختگی را روی بدن وی مشاهده کردند متوجه شدند که کودک خردسال مورد کودک آزاری قرار گرفته است، بنابراین موضوع را با تلفن ۱۲۳ به بهزیستی اطلاع دادند. مادر کودک که قصد داشت حقیقت ماجرا را پنهان کند هر بار داستانی دروغین را درباره آثار شدید کودک آزاری سرهم کرد و به تناقض گویی پرداخت. او در نهایت گفت: من صیغه یک مرد افغانی هستم. او اگر بداند من حقیقت ماجرا را گفته ام مرا طلاق می دهد و زندگی ام از هم می پاشد. به همین دلیل قاضی شعبه ۸۰۹ مجتمع قضایی شهیدقدوسی (شعبه ویژه رسیدگی به پرونده های کودک آزاری) دستور داد تا پدر و مادر کودک به طور غیرمحسوس تحت نظر قرار گیرند تا این که پس از گذشت ۱۰ روز از بستری شدن کودک در بیمارستان، کادر درمانی در تماس با ماموران انتظامی اعلام کردند که اقدامات درمانی درباره کودک ۱۱ماهه موثر واقع نشد و کودک بی گناه بر اثر شدت عوارض ناشی از کودک آزاری جان سپرد.

در پی دریافت این خبر، بلافاصله ماموران کلانتری طرق مراتب را به قاضی اسماعیل شاکر (قاضی ویژه قتل عمد) اعلام کردند. وقتی مقام قضایی دستور دستگیری پدر و مادر این کودک را صادر کرد، مشخص شد که مادر ۳۵ساله به محض اطلاع از مرگ فرزندش از بیمارستان متواری شده است. بنابراین ماموران انتظامی با کسب مجوزهای قضایی به محل سکونت این زن در شهرک طرق رفتند که از قبل و به طور نامحسوس این مکان را شناسایی کرده بودند. آنان در یک عملیات پلیسی مادر این کودک را دستگیر و به مقام قضایی معرفی کردند اما تحقیقات آنان مشخص کرد که همسر این زن به مکان نامعلومی گریخته است.

زن ۳۵ساله در اولین جلسه بازپرسی همسرش را عامل مرگ کودک دانست و گفت: یک روز من از خانه بیرون رفته بودم که کار بانکی انجام بدهم، وقتی به منزل بازگشتم دیدم فرزندم جیغ می کشد، هر اتفاقی که افتاده او انجام داده است. این زن در حالی که شوهرش را فرد افغانی معرفی کرد درباره سوختگی های روی بدن فرزندش نیز گفت: حواسم نبود و برای شست و شوی کودک شیر آب داغ حمام را باز کردم، شاید سوختگی ها به این خاطر باشد. این اظهارات در حالی صورت می گرفت که پزشکان دلیل سوختگی های روی باسن کودک را موارد دیگری اعلام کردند و پزشک قانونی هم پس از انجام معاینات دقیق، علت مرگ وی را خونریزی مغزی بر اثر اصابت جسم سخت عنوان کرد. گزارش خراسان حاکی است، زن جوان پس از انجام تحقیقات مقدماتی، با صدور دستور بازداشت موقت و به اتهام مشارکت در قتل فرزندش در حالی روانه زندان شد که عملیات کارآگاهان برای دستگیری همسر فراری وی ادامه یافت.

کارآگاهان که با نظارت مستقیم مقام قضایی، دستگیری این فرد را در دستور کار قرار داده بودند، عکس و مشخصات متهم را به تمام یگان های انتظامی در سراسر کشور اعلام کردند تا این که آخر هفته گذشته و پس از گذشت یک ماه از این ماجرا، ماموران پلیس راه استان قم متهم را که با خودرو قصد عبور از جاده را داشت شناسایی و دستگیر کردند. در بررسی های پلیسی مشخص شد که همسر این مرد دروغ گفته و این مرد ایرانی است. بنابراین گزارش، با اعزام متهم به قتل به دادسرای عمومی و انقلاب قم، وی پس از انجام بازجویی های مقدماتی روانه زندان شد تا پس از طی مراحل قانونی به مشهد منتقل شود.

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

www.persianv.com
تاریخ ارسالSeptember 15, 2012 06:22 PM  تعداد مشاهده: ۵

بازدید از صفحه اول


حوادث

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.