متوقف شدن حملات جنگنده های آمریکایی به مناطق مسکونی در افغانستان

یکشنبه ۲۱ خرداد – ۰۹:۲۶:۲۲ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- رییس جمهوری افغانستان از متوقف شدن حملات جنگنده های آمریکایی به مناطق مسکونی آن کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از واحد برون مرزی، حامد کرزی، رییس جمهوری افغانستان روز شنبه پس از دیدار با ژنرال جان آلن، فرمانده نظامیان آمریکا و ناتو در افغانستان گفت: ژنرال آلن بار دیگر رسما از مردم افغانستان به دلیل کشته شدن غیرنظامیان افغان در بمباران شهرستان “برکی برک‎”‎ استان لوگر توسط جنگنده های آمریکایی عذرخواهی کرده و متعهد شد که حملات هوایی این کشور به مناطق مسکونی افغانستان کاملا متوقف خواهد شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، حامد کرزی تاکید کرد کشته شدن غیرنظامیان افغان در حملات جنگنده های آمریکایی به آن کشور به هیچ وجه قابل توجیه نیست.
نظامیان خارجی به فرماندهی آمریکا روز چهارشنبه شهرستان “برکی برک‎”‎ استان لوگر را بمباران کردند که در نتیجه آن دستکم ۱۸ غیرنظامی از جمله شماری از زنان و کودکان افغان کشته و شمار دیگری نیز زخمی شدند.
رییس جمهوری افغانستان که برای شرکت در نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای عازم چین شده بود، روز پنج شنبه در پی حملات شبانه نظامیان آمریکایی به استان لوگر، سفرخود را به چین نیمه تمام گذاشت و به کابل بازگشت.
تاکنون صدها تن از مردم افغانستان به دلیل بمباران های ناتو و آمریکا در سراسر آن کشور کشته شده اند.
این حملات درحالی انجام می شود که باراک اوباما و حامد کرزی روسای جمهوری آمریکا و افغانستان روز دوم ماه می توافقنامه همکاری را امضا کردند که به موجب آن واشنگتن متعهد شد که عملیات خودسرانه خود را در افغانستان متوقف کند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۶۱۰۰۹۲۶۲۲۵۶۲


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.