متون آموزشی باید مطابق هویت خویش باشد

۴ شنبه ۱۷ آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

استقلال علمی و هویتی بدین معنا است که متون آموزشی باید مطابق هویت خویش باشد.

به گزارش تفسیری خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ حجت الاسلام والمسلمین مهدوی نماینده نهاد رهبری در دانشگاه گیلان صبح امروز در چهل و چهارمین همایش معاونان آموزشی و موسسات آموزش عالی که در استان گیلان برگزار شد طی سخنرانی در سالن همایش های این دانشگاه گفت: تحول جدی در حوزه متون آموزشی در علوم انسانی باید صورت گیرد، چرا که بعد از استقلال اقتصادی و فرهنگی مهمترین استقلال، استقلال علمی و هویتی است بدین معنا که متون آموزشی باید مطابق هویت خویش در جامعه صورت گیرد.

وی افزود: اگر حوزه آموزی متاثر از هدف والا باشد می تواند اشخاصی را چون ابن سینا را به ما تحویل دهد ولی اگر متاثر از هدف والا نباشد می تواند اشخاصی وطن فروش به ما تحویل دهد.

وی تصریح نمود: سیستم آموزشی بر اساس هویت ایرانی باید تنظیم شود و هم اکنون مفهوم ایرانی و مفهوم اسلامیت در تعارض با یکدیگر قرار ندارند و باید در سیستم آموزشی به تولید علم برسیم چرا که سیستم آموزشی نباید تنها به مباحث ترجمه ای اکتفا کند.

** متون اسلامی بر اساس خویشتن جامعه ما  و جهان بینی ما نمی باشد

نماینده نهاد رهبری در دانشگاه گیلان در ادامه گفت: یکی از نقاط ضعفی که برای ارتباط با نسل جوان وجود دارد این است که متون اسلامی بر اساس خویشتن جامعه ما و جهان بینی ما نمی باشد و ما هنوز به استقلال در این زمینه نرسیده ایم.

وی افزود: بر این اساس در متون اسلامی هم اکنون با افکار دانشمندان و اندیشمندان مختلف آشنا می شویم ولی افکار دانشمندان و اندیشمندان خودمان مورد غفلت واقع شده و همین امر مشکلاتی از جمله اقتضای سنین دانشجویی، عدم اقتضای نظام آموزشی از آموزش و پرورش به آموزش عالی به وجود آمده است و باید توازن نظام آموزش عالی و نوع نگاه آموزش عالی و آموزش و پرورش به وجود آید./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.