مجازات های استفاده از فیلترشکن

۲۳ آبان ،

فاوانیوز: بنا بر اعلام مسئولان قضایی همه‌روزه بعضی پایگاه اینترنتی‌های کشور به سبب عدم رعایت قوانین فیلتر و یا پالایش می‌شوند و در این میان بعضی کاربران فضای مجازی برای دسترسی به تارنمای مورد نظر فیلترشکن‌های مختلفی را مورد استفاده قرار داده و به پایگاه اینترنتی مورد نظر دسترسی پیدا می‌کنند.
به گزارش تفسیری فاوانیوز به نقل از ایسنا، بنا بر اعلام مسئولان قضایی همه‌روزه بعضی پایگاه اینترنتی‌های کشور به سبب عدم رعایت قوانین فیلتر و یا پالایش می‌شوند و در این میان بعضی کاربران فضای مجازی برای دسترسی به تارنمای مورد نظر فیلترشکن‌های مختلفی را مورد استفاده قرار داده و به پایگاه اینترنتی مورد نظر دسترسی پیدا می‌کنند.

طبق ماده اول مبحث یکم قانون جرایم رایانه‌یی کشور هرکس به طور غیرمجاز به داده‌ها یا سیستم‌های رایانه‌یی یا مخابراتی که به وسیله تدابیر امنیتی حفاظت شده است، دسترسی یابد، به حبس از نود و یک روز تا یک سال یا جزای نقدی از پنج تا بیست میلیون ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

همچنین بر اساس ماده (۲۷) قانون جرایم رایانه‌یی در صورت تکرار جرم برای بیش از دو بار دادگاه می‌تواند مرتکب را از خدمات الکترونیکی عمومی از قبیل اشتراک اینترنت، تلفن همراه، اخذ نام دامنه مرتبه بالای کشوری و بانکداری الکترونیکی محروم کند.

در چنین شرایطی چنانچه مجازات حبس آن جرم نود و یک روز تا دو سال حبس باشد، محرومیت از یک ماه تا یک سال خواهد بود و اگر مجازات حبس آن جرم دو تا پنج سال حبس باشد، محرومیت از یک تا سه سال تعریف می گردد.همنچنین چنانچه مجازات حبس آن جرم بیش از پنج سال حبس باشد، محرومیت از سه تا پنج سال اعمال خواهد شد.

فاوا نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. مسئول:

    قانون حاکم الحال یعنی ماده یک جرایم رایانه ای با کلی گویی جوی مبهم را بر بر قضا متبادر مینماید و توان سلیقه را در عدیله تقویت میکند. این جانب به مجلس اخطار میدهم که با تصحیح این قانون بسوق الصراحت و ترتیت اثر سلسله مراتب زیر آن را توجیه الظاهر نمایند:
    ۱) اولا منظور از دسترسی غیر مجاز دقیقا چیست. مرتبت و درجت آن بر چه منوال و هر مورد با چه عقبه و مجزه ای کیفر التمام می شود. اطمینانا به استحظار می رساند استفاده از فیلترشکن و … و صرفا دسترسی بدان به هیچ وجه با نفوذ و هک در یک رده نبوده و هرکه علیه کلامی ایراد دارد از عقل ساقط است.
    ۲) ثانیا بنا بر اصل برایت و ممکن الخطا بودن انسان باید نیت و عمل بالفعل در قانون لحاظ گردد.
    ۳) ثالثا یا باید با سختگیری چنین قانونی مثبت شود و یا کلا باید حذف گردد.در غیر این صورت امکان بسیاری سو استفاده ها فراهم است از جمله: پاپوشدوزی – پارتیبازی – …
    ۴) بهتر آن است که این قانون به گونه ای تصویب گردد که هرکس بواسطه ی فیلتر شکن حقی را ناحق سازد مثلا تجاوز کند و تنها در صوری که قربانی ای در کار باشد مجازات کیفری ثابت شود چراکه اولا فظای مجازی بقدری بی صاحب است که مثلا آقای ۱ می تواند با حساب کاربری آقای ۲ از فیلترشکن استفاده کرده و او به مجره دچار گردد و… و ثانیا به کلام بحق حکیم استناد می شود که بر این قرار است: ( الانسان حریص بما منع عنه)
    سریعا به جهت اطلاع به مجلس از جانب حقیر اقدام شود.
    اجرکم عندالله.
    جدا که در کلام حق آقا رهبرمان لحظه ای تردید و کژتابی راه نمی یابد. از این که فتوای صاحب روحمان را آوردید نهایت امتنان.
    سید علی فرمان دهد جانم فدایش میکنم.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.