مجامع بین المللی از کشتارمسلمانان میانمار جلوگیری کنند

خبرگزای آریا- جامعه مدرسین حوزه در اطلاعیه ای با محکوم کردن کشتار فجیع مسلمانان مظلوم میانمار و ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار آنان، از مجامع بین‌الملل خواست که با تدابیر لازم، از وقوع چنین حوادث هولناک و تأسف‌باری جلوگیری کنند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از مرکز خبرحوزه،‌  متن اطلاعیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که به امضای آیت الله یزدی رسیده است، بدین شرح می باشد:
بسم الله الرحمن الرحیم
کشتار فجیع و بی‌رحمانه مسلمانان مظلوم میانمار در روزهای اخیر توسط گروه‌های تندرو بودایی خشم همه مسلمانان و انسان‌دوستان جهان را برانگیخته است.
بی‌تردید هدف از این کشتارها، نسل‌کشی و از میان بردن نام اسلام از میانمار است؛ چه آنکه امروزه آوازه اسلام، کشورهای مختلف جهان را فرا گرفته و امواج خروشان بیداری اسلامی، صحنه خاورمیانه و شمال آفریقا را دگرگون ساخته است، از این رو قدرت‌های استکباری می‌کوشند با تحریک عناصر تندروی کشورها، به سرکوب و نابودی مسلمانان بپردازند.
به راستی در دنیایی که فریاد حقوق بشر و آزادی بیان، گوش‌ها را کر کرده، این گونه نسل‌کشی و مبارزه با آزادی دینی چه توجیهی دارد؟! گناه مسلمانانی که می‌خواهند صرفا به اعمال دینی خود بپردازند و از کمترین حدَ آزادی برخوردار باشند، چیست؟! و نیز آیا وقت آن نیست که مجامع بین‌المللی و در رأس آن شورای امنیت سازمان ملل متحد با این حوادث اسفناک مقابله کنند؟!
جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ضمن محکوم کردن کشتار فجیع مسلمانان مظلوم در کشور میانمار و ابراز همدردی با خانواده‌های داغدار آنان، از مجامع بین‌الملل می‌خواهد که با تدابیر لازم، از وقوع چنین حوادث هولناک و تأسف‌بار جلوگیری به عمل آورند.

و السلام علیکم و رحمه الله و برکاته
محمد یزدی
رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.