مجرمان فضای مجازی دور از دسترس قوه قضاییه نیستند

یک وکیل پایه یک دادگستری گفت: قانون برای مبارزه با جرایم رایانه‌ای مجازات‌هایی را تعیین کرده و مجرمان فضای مجازی دوراز دسترس قوه قضاییه نیستند.

حسن‌عاشوری در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضاییممتازنیوز، با اشاره به جرایم رایانه‌ای و فضای مجازی اظهار داشت:  قابلیت‌های گسترده‌ اینترنت به سادگی امکان ارتکاب جرایم نوظهور را برای مجرمان جرایم رایانه‌ای فراهم کرده که همین امر لزوم پاسخگویی نظام کیفری به پرسش‌های متعدد در زمینه‌های مرتبط با این گونه جرایم را پر رنگ می‌کند.

این وکیل پایه یک دادگستری ادامه داد: هر روز در گوشه و کنار کشور با پرونده‌های جدیدی از جرایم اینترنتی و مجازی مواجه می‌شویم و این در حالی است که عده‌ای از مردم جامعه بر اثر این جرایم مال و آبروی خود را از دست می‌دهند.

عاشوری با اشاره به برخی مجازات‌های پیش بینی شده در این زمینه افزود: قانون، مجازات‌های مختلفی را برای جرایم اینترنتی در نظر گرفته است که شامل جزای نقدی، حبس و حتی اعدام است.

 وی تصریح کرد: قوه قضاییه همواره در حال رصد شرایط جامعه است تا برای اصلاح امور و بهبود شرایط قوانین لازم را تصویب کند.

 این حقوقدان با بیان اینکه  اینترنت با وجود مزایای فراوان تهدیداتی را برای جامعه به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: قانون برای مبارزه با جرایم رایانه‌ای مجازات‌هایی را تعیین کرده و مجرمان فضای مجازی دور از دسترس قوه قضاییه نیستند.

“انتهای پیام”/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.