مجریان متخصص عامل رفع مشکلات ساخت‌وساز؟

۲۶اردیبهشت،

http://www.bananews.ir/مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران با بیان اینکه فرآیند درستی در زمینه فعالیت مجریان متخصص وجود ندارد، بر لزوم استفاده از مجریان متخصص و ماهر در ساخت‌وسازها تاکید کرد.
به گزارش جواد کریمیان اقبال در گفت‌وگو با پایگاه اینترنتی اطلاع رسانی شهرداری تهران با تاکید بر اهمیت مجریان ماهر در افزایش کیفیت ساخت‌وساز گفت: چنانچه بتوان مجریان ساختمانی متخصصی تربیت کرد بسیاری از مشکلات امروز ساخت و ساز برطرف خواهد شد.

او افزود: افزایش کیفیت ساخت و ساز و انجام این کار توسط متخصصان از جمله مزایای استفاده از مجریان متخصص است، چراکه با این کار دست کسانی که در ساخت و ساز تخصصی ندارند کوتاه می‌شود و همچنین بسیاری از مهندسان ساخت‌و‌ساز که در حرفه‌های دیگر مشغول به کار می باشند به شغل اصلی خود باز می‌گردند.
مدیر کل معماری و ساختمان شهرداری تهران با اشاره به نبود فرآیندی درست در زمینه فعالیت مجریان متخصص اظهار کرد: ساختار سازمان مهندسی در شکل‌دهی به مجموعه‌ای که این اشخاص بعد از فارغ التحصیل شدن از دانشگاه در جای خود به کار گرفته شوند درست نیست و دانشجویان بعد از فارغ‌التحصیلی برای نظارت ساختمان به کار گرفته می‌شوند، در صورتی که پیش از نظارت باید چند سالی در زمینه اجرایی مهارت کسب کرده باشند و بعد آن بر ساخت‌وساز نظارت کنند.
کریمیان اقبال تصریح کرد : درغیر این صورت نظارت‌هایی که بر ساخت و ساز‌ها صورت می‌گیرد سوری می‌شود و مشکلات اجرایی به وجود می‌آید و کسانی در کار اجرا به فعالیت می‌پردازند که تجربی کار را یاد گرفته‌اند و تحصیلات دانشگاهی در این خصوص ندارند.
او اظهار کرد: در این راستا با سازمان نظام مهندسی تعاملاتی صورت گرفته است تا شرکت‌هایی ایجاد شود که صلاحیت اشخاص در آن به تایید رسیده باشد و به این ترتیب مشکلاتی مانند برگه فروشی مهندسان که بسیار رایج بوده است، کاهش یابد.
کریمیان اقبال خاطرنشان کرد: در صورت اجرای این فرآیند نظارت‌ها در کل بهتر صورت می‌گیرد و کنترل کیفیت ساخت‌وسازها نیز از سوی سازمان نظام مهندسی به درستی انجام و کار توسط شرکت‌های دارای صلاحیت انجام می‌شود.

 

– ، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.