مجسمه‌ منحصر به فرد یونان باستان به موزه گتی می‌رود

۲۵م دیماه ،

موزه ˝گتی˝ یک مجسمه سفالی متعلق به تمدن یونان باستان را به ایتالیا بازگرداند.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس ، مسئولان موزه‌ی گتی در لس‌آنجلس آمریکا اعلام کردند، در آینده نزدیک یک مجسمه نادر متعلق به تمدن یونان باستان را که سال‌ها قبل از ایتالیا قاچاق شده را به کشورش بازمی‌گردانند.

 این مجسمه سفالی در دهه ۷۰ میلادی در یکی از محوطه‌های تاریخی ایتالیا در منطقه سیسیل کشف شده و پس از انتقال به آمریکا در سال ۱۹۸۵ به موزه گتی فروخته شد.

این مجسمه که قدمت آن بین ۲۳۰۰ تا ۲۴۰۰ سال بر آورد شده، به یکی از خدایان تمدن یونان باستان به نام «هادس» تعلق دارد. براساس

بررسی‌های باستان‌شناسان، این اثر تاریخی به احتمال فراوان از محوطه تاریخی مشهور “مورگانتینا” جزیره سیسیل به سرقت رفته است.

موزه گتی این مجسمه سفالی را به ایتالیا بازمی‌گرداند که کمتر از یک هفته قبل موزه هنر “تولیدو” در اوهایو یک جام ۲۵۰۰ ساله را که سال‌ها قبل از ایتالیا به صورت غیرقانونی خارج شده بود، به این کشور بازگرداند. این جام ۲۵۰۰ ساله حدود ۳۰ سال قبل از یک دلال آثار عتیقه در سوییس خریداری شد و در جریان کاوش‌های غیرقانونی در شمال ایتالیا کشف شده است.

مدتی قبل نیز موزه‌ی “مینیاپولیس” آمریکا یک گلدان ۲۵۰۰ ساله از تمدن یونان باستان متعلق به ایتالیا را که در سال‌های قبل توسط قاچاقچیان آثار تاریخی به آمریکا قاچاق شده و در این موزه نگهداری می‌شد را به ایتالیا بازگرداند.

انتهای پیام/۳۱
 


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.