مجلس خواستار حل مشکل اشتغال و بیمه به جای افزایش یارانه است

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، در جلسه امروز سه شنبه مجلس شورای اسلامی پس از پاسخ وزیران و مسئولان اقتصادی دولت درباره هدفمندی یارانه ها به مجلس در پایان جلسه محمد رضا باهنر نایب رئیس مجلس که پس از لاریجانی ریاست مجلس را بر عهده داشت، گفت: دولت با مجلس برای پرداخت پول نقدی به مردم اختلافی ندارند اما در نحوه کسب منابع لازم برای هدفمندی یارانه ها میانشان اختلاف نظر وجود دارد.

وی افزود: دولت معتقد است باید از تنخواه برداشت شود اما ما می گوییم نباید برداشت شود .
 

باهنر خطاب به ملت ایران گفت: مجلس از انجام پروژه هدفمندی یارانه ها پیشمان نیست و قصد عقب نشینی را هم ندارد این قانون دارای نکات مثبتی است و راهی است که آغاز شده و باید تا پایان محکم و قوی ادامه یابد.
 

نایب رئیس مجلس با تاکید بر اینکه مسیر اجرای قانون هدفمندی باید کنترل شود، گفت: دولت در اجرای این قانون نباید از مسیر قانونی مصوب مجلس خارج شود، چون مشکلاتی را به وجود می آورد که ممکن است بعدا کسی مسئولیت آن را برعهده نگیرد.
 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: سال گذشته قیمت ریال در مقابل ارزهای خارجی به شدت سقوط کرد که این امر به علت عدم مدیریت نقدینگی ها بود.
 

وی با بیان اینکه بانک مرکزی قیمت دلار را به صورت رسمی ۲۰ درصد افزایش داده است، گفت: برخی دوستان پیشنهاد کردند که کارگروهی مسئول بررسی اجرای قانون هدفمندی در فاز اول شوند اما به نظر ما کمیسیون طرح تحول اقتصادی برای بررسی این موضوع کفایت می کند چون نمایندگان همه کمیسیون ها در آن عضو هستند.
 

باهنر از مصباحی مقدم خواست که جلسه مشترکی با دولت برگزار کرده و همه اختلاف نظرها را بررسی کند.
 

وی تاکید کرد: مجلس به دنبال اصلاح امور است نه مچ گیری و عقب نشینی از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها.
 

باهنر با اعلام تشکر از دولت به خاطر عملکرد مناسب و نتایج مثبت اجرای این قانون گفت: علی رغم جلسه امروز مجلس هنوز قانع نشده که سهم تولید از هدفمندی پرداخت شده باشد ما معتقدیم هنوز ۲۰ درصد سهم تولید هم پرداخت نشده است.
 

وی در خصوص نتیجه این جلسه گفت: در این جلسه حداقل به این نتیجه رسیدیم که به جای افزایش یارانه های نقدی مشکلات اساسی خانوارها را حل کنیم و با همین ۴۵ هزار تومان اجرای قانون را ادامه دهیم.
 

نایب رئیس مجلس با تاکید بر اینکه قانون بر کمک های نقدی و غیر نقدی به مردم در راستای اجرای قانون هدفمندی تاکید دارد، گفت: با افزایش افراد زیر پوشش تامین اجتماعی و حل معضل بیکاری می توان مشکلات اساسی مردم را حل کرد.
 

باهنر خطاب به وزیر صنعت معدن گفت: سطح قیمت های مواد اولیه و مواد غذایی را به گونه ای تنظیم کنید که به تولیدات اجحاف نشده و از طرفی تورم به صورت افسارگسیخته افزایش نیابد.
 

وی در پایان از کمیسیون طرح تحول اقتصادی خواست گزارش تکمیلی در مورد اجرای قانون هدفمندی یارانه ها را به صحن علنی مجلس ارائه دهد.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.