مجلس در انتظار گزارش پزشک خانواده/ اجرای طرح بدون منابع مالی شکست می خورد

فروردین ۱۴۰۳
ممتاز نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با اعلام اینکه هنوز گزارشی از روند اجرای آزمایشی طرح پزشک خانواده به مجلس نیامده است، خواستار توجه وزارت بهداشت به رفع مشکلات اجرایی این برنامه در کشور شد.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از مهر ؛ شهلا میرگلوی افزود: بارها این موضوع را متذکر شده ام که ابتدا باید زیرساختهای طرح ملی پزشک خانواده آماده شود سپس اجرای آن را دنبال کنیم.

وی با یادآوری اینکه تاکنون هیچ گزارشی از اجرای آزمایشی طرح پزشک خانواده در استانهای کشور به دست مجلس نرسیده است، تاکید کرد: ابتدا باید نتیجه انجام آزمایشی این طرح مشخص شود سپس اجرای آن به صورت کلان در تهران و دیگر شهرها در دستور کار قرار گیرد.

میرگلوی بیات با تاکید بر مشکلات مهمی که پیرامون حوزه سلامت وجود دارد، تصریح کرد: در حال حاضر مهمتر از این طرح، رفع مشکلات دارویی است. به واقع دلالان در کشور در حق بیماران واقعا اجحاف می‌کنند.

وی با تاکید براینکه اجرای طرح پزشک خانواده بدون مشخص بودن منبع مالی با شکست مواجه می‌شود، یادآور شد: طرح پزشک خانواده طرح بسیار خوبی است اما ابتدا باید برای آن زمان تعریف کرد تا در این مدت زیرساختهای آن مشخص شود و نقاط ضعف اجرای پایلوت این طرح را نیز برطرف کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: وزارت بهداشت، باید از یکسری کارشناسان متخصص برای اجرای طرح پزشک خانواده استفاده کند و اشخاصی را انتخاب کند تا به صورت تخصصی این طرح را مورد بررسی قرار دهد. کارشناسان فسیل شده در وزارت بهداشت نمی‌تواند اجرای چنین طرح بزرگی را مورد سنجش قرار دهند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.