مجلس دولت را ملزم به کاهش ارتباط با اتحادیه اروپا می‌کند

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، از تهیه پیش‌نویس طرح دوفوریتی مقابله با قطعنامه ضدایرانی پارلمان اروپا خبر داد و گفت: جمع‌آوری امضا برای این طرح فردا (یکشنبه) در صحن علنی آغاز خواهد شد.  
 
وی افزود: البته همکاران دیگری نیز طرح‌های مشابهی را تهیه کرده‌اند که بنا داریم فردا همه طرح‌ها را جمع‌آوری و یک طرح دوفوریتی جامع تقدیم هیات‌رئیسه مجلس کنیم.  
 
عضو فراکسیون روحانیون تاکید کرد: انتظار می‌رود بیش از ۲۰۰ نفراز نمایندگان این طرح دوفوریتی را امضا کنند.  
 
نماینده فلاورجان با اشاره به محورهای این طرح اظهار داشت: عدم اجازه به ایجاد پایگاه اتحادیه اروپا در تهران، تغییر موضع فعلی دولت نسبت به اروپا و موضع‌گیری جدی در قبال این اتحادیه، کاهش رابطه در صورت لزوم و عدم اجازه دخالت در امور ایران به اتحادیه اروپا از مهمترین محورهای این طرح به شمار می‌رود.  
 
موسوی لارگانی گفت: همچنین در جلسه علنی فردا تذکر به دستگاه دیپلماسی و وزیر امور خارجه و قرائت بیانیه در این راستا در دستور کار مجلس قرار دارد.  
 
این در حالی است که سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین نیز درپی تصویب قطعنامه ضدایرانی پارلمان اروپا به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: قطعنامه پارلمانی اروپا که اقدام مداخله‌جویانه و مانیفستی علیه جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود، فردا _یکشنبه ۱۷ فروردین ماه_ در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
 
وی افزود: در این نشست موضع سخت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در قبال این قطعنامه اعلام خواهد شد.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: البته در‌‌ همان روز تصویب این قطعنامه نیز، این کمیسیون قطعنامه مذکور را به شدت محکوم کرد.
 
نقوی‌حسینی تاکید کرد: فردا قطعا در این رابطه بیانیه صادر خواهد شد و انتظارات کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی از دولت و مجلس اعلام خواهد شد.
 
وی ادامه داد: بناست مسئولین وزارت امور خارجه نیز در جلسه فردای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حضور پیدا کنند و احتمالا از معاونین وزیر امور خارجه دعوت خواهد شد.
 
نماینده مردم ورامین در ادامه تصریح کرد: قطعا فردا مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم نیز علاوه بر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نسبت به این قطعنامه عکس‌العمل شدید نشان خواهد داد، چرا که تمام بندهای این قطعنامه، راهبردهایی علیه جمهوری اسلامی ایران است، نه راهبردهای همکاری.
 
وی تاکید کرد: اغلب مفاد قطعنامه پارلمان اروپا دخالت در امور داخلی کشور ایران است و برخی بند‌ها نیز علیه نظام قانونگذاری کشور ماست قوانینی که کاملا مبتنی بر آرای مردم انتخاب می‌شود.
 
نقوی‌حسینی تاکید کرد: موردی که انتخابات اخیر ریاست جمهوری را غیر دمکراتیک نامیده، باید عبرتی باشد برای همه دولتمردان و همه کسانی که به اروپایی‌ها خوش‌بین هستند و فکر می‌کنند اروپایی‌ها به دنبال بهبود روابط هستند، در حالیکه انتخابات اخیر یکی از دمکراتیک‌ترین انتخابات در نوع خود محسوب می‌شود.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: همچنین در این قطعنامه اعلام جنگ علیه قرآن کریم و آموزه‌های دینی وجود دارد که آن حمایت از همجنس‌گرایان است که این موضوع برخلاف شئونات بشری و آموزه‌های قرآن کریم و آموزه‌های دینی است.
 
وی ادامه داد: قطعنامه پارلمان اروپا مفاد بسیار گستاخانه دارد و مطمئن هستم نمایندگان ملت به نمایندگی از ملت ایران، فردا عکس‌العمل بسیار کندی در مجلس خواهند داشت.
 
انتهای پیام/  


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.