مجلس پیگیر برنج های وارداتی آلوده به آرسنیک

۰۲خردادماه،
ممتاز نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص برنج های وارداتی آلوده به آرسنیک گفت: هنوز منبعی از سوی وزارت بهداشت آلوده بودن برنج های وارداتی را تایید نکرده است.

محمدحسین قربانی در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: آلودگی برنج های وارداتی تا کنون از سوی وزارت بهداشت که مرجع اصلی نظارت بر سلامت است هنوز تایید نشده است و مسئولان وزارت بهداشت این موضوع را به طور رسمی اعلام نکرده است.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته اینکه گفته می گردد برنج های وارداتی به آرسنیک آلوده می باشند باید از سوی مسئولان حوزه سلامت پیگیری شود چرا که این موضوع از اهمیت کمی برخوردار نیست و باید به آن توجه شود و مستنداتی که وجود دارد باید ارائه شود.
نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری این موضوع در کمیسیون بهداشت مجلس تصریح کرد: قطعا ما این موضوع را از مسئولان وزارت بهداشت پیگیری خواهیم کرد.
معصومه ابتکار- رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر در جلسه علنی شورای شهر تهران اعلام کرده بود: سال قبل در مورد برنج چنین دغدغه ای داشتیم و از آنجا که برنج آلوده به آرسنیک در ردیف اول سبب های سرطان کودک قرار گرفته بهتر است به کودکان برنج ندهیم.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.