مجمع عمومی کانون فیلم‌نامه‌نویسان سینمای ایران لغو شد

سینما و تلویزیون > سینمای‌ایران
مجمع عمومی کانون فیلم‌نامه‌نویسان سینمای ایران که قرار بود ۲۴ مهرماه برگزار شود، لغو شد.

به گزارش ایسنا، جابر قاسمعلی رییس شورای مرکزی کانون فیلم‌نامه‌نویسان سینمای ایران در اطلاعیه‌ کوتاه خطاب به اعضای این کانون نوشته است: «جلسه مجمع عمومی عادی نوبت دوم که قرار بود در روز دوشنبه مورخ ۲۴ مهر ماه برگزار شود، ملغی اعلام می‌شود و دلایل آن متعاقباً به اطلاع اعضای کانون خواهد رسید».

همچنین شورای مرکزی و بازرس کانون فیلم‌نامه‌نویسان هم ۲۴ مهر ماه بیانیه‌ای دادند که در بخش‌هایی از آن اعلام شده است که؛« در پی دخالت فراقانونی معاون فعالیت‌های سازمان سینمایی در برگزاری مجمع عمومی نوبت دوم کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران برای حفظ آرامش در شرایط فعلی سینمای ایران، شورای مرکزی کانون فیلمنامه نویسان سینمای ایران، برگزاری مجمع عمومی عادی نوبت دوم را تا اطلاع ثانوی به تعویق می‌اندازد و حق پیگیری قانونی را برای خود محفوظ می‌داند».

سید علیرضا سجادپور به تازگی تاکید کرد: برگزاری هر نوع تجمع صنفی در مورد فیلمنامه‌نویسان غیرمجاز و غیرقانونی تلقی می‌شود.

معاون فعالیت‌های سازمان سینمایی در پی اعلام تشکیل مجمع عمومی برای انتخابات کانون فیلمنامه نویسان در خانه سینما گفت: همانطور که پیش از این هم مطرح شد، اساسنامه مصوب و قانونی مجمع فیلمنامه نویسان به تصویب مرجع قانونی که وزارت ارشاد رسیده است و از تاریخ تصویب این اساسنامه که چند روز پیش بود تنها مجمع و کانون صنفی قانونی برای فیلمنامه‌نویسان صرفا همین مجمع فیلمنامه نویسان سینمای ایران با اساسنامه قانونمند است.

طی چند روز قبل، یکی از بازرسان کانون فیلم‌نامه‌نویسان مجمع عمومی، ۲۴ مهر ماه این تشکل صنفی را به دلیل استعفای رییس این تشکل صنفی، فاقد وجاهت قانونی می‌داند اما حسین ایری بازرس اول تاکید دارد که استعفای رییس این کانون هنوز مورد پذیرش قرار نگرفته است و مجمع عمومی قطعا باید برگزار شود.


RSS
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.