مجموعه مقالات هادی‌منش با عنوان «تبلیغ در رمضان» منتشر شد

ابوالفضل هادی منش نویسنده و محقق در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: «تبلیغ در رمضان» مجموعه‌ای از مقالاتی است که طی سال‌های پیش با موضوع ماه رمضان در نشریه علمی مبلغان منتشر شده‌اند. این مجله زیر نظر معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم منتشر می‌شود.

وی افزود: من یکی از اعضای هیأت تحریریه نشریه مبلغان هستم. بنابراین جمع‌آوری و تدوین مقالات به عهده من گذاشته شد. در ابتدا مقالاتی که ظرف ۱۳ سال گذشته منتشر شده بودند، جمع‌آوری شدند که بیش از ۱۲۰ مقاله در حجمی نزدیک به ۲ هزار صفحه، مورد بررسی قرار گرفت.  با حذف تکرار‌ها و تداخل‌‌ها، ادغام منابع و تقویت جنبه علمی مقالات،‌ حدود ۱۰۰ مقاله باقی ماند که اینک در قالب کتاب مذکور به چاپ رسیده است.

این نویسنده ادامه داد: این کتاب به صورت گسترده در کتابفروشی‌ها و مراکز پخش توزیع خواهد شد، اما مخاطبین اصلی آن روحانیون و مبلغان دینی هستند. البته نهادهای عقیدتی سیاسی‌، روابط عمومی‌ها، ائمه جمعه، مربیان و … هم از مخاطبان این کتاب هستند. عملیات آماده‌سازی کتاب حدود یک سال و نیم به طول انجامید و علاوه بر جمع‌آوری و تدوین مقالات، ویرایش علمی هم روی آن‌ها انجام شده است.

هادی‌منش گفت: یک نکته که درباره انتشار کتاب‌های مجموعه مقالات وجود دارد، این است که عده‌ای فکر می‌کنند تهیه و تنظیم چنین کتاب‌هایی در مقابل نگارش و تالیف، کاری ساده و سهل است. در حالی که ایجاد وحدت در مطالب کتابی که دچار تشت در روش نگارش و پژوهش است، کار ساده‌ای نیست و افرادی که گردآوری و تدوین مجموعه مقاله را به عهده داشته‌اند، می‌دانند که حاکم کردن یک گفتمان واحد بر چنین کتاب‌هایی، کار بسیار دشواری است.

نویسنده کتاب «چشم در چشم فرات» در پایان گفت: این کتاب طی روز گذشته با حجمی حدود ۸۰۰ صفحه،‌ شمارگان ۳۰ هزار نسخه و قیمت ۱۰ هزار تومان توسط انتشارات مرکز مدیریت حوزه علمیه قم به چاپ رسیده است.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.