مجوز صادرات تایر ایرانی صادر شد

گردآوری توسط گروه خودرو ممتازنیوز

 مجوز صادرات تایر ایرانی صادر شد

مجوز صادرات تایر ایرانی صادر شد

ممتازنیوز: عضو کمیته اجرایی انجمن تایر از مصوبه جدید وزارت صنعت برای صادرات ۳درصد تایر تولیدی کشور خبر داد و گفت: در حال رایزنی برای حذف این سقف صادرات هستیم.

به گزارش ممتازنیوز، مصطفی تنها اظهار داشت: اخیراً مجوزی برای صادرات ۳ درصد از تایر تولیدی کشور در طول یک سال، صادر شده که در حال پیگیری این مسئله هستیم، تا بتوانیم محدودیت صادرات را برطرف کنیم.
وی با بیان اینکه صادرات تایر از سه ماه پایانی سال ۹۱ ممنوع شده بود، افزود: در سه ماه اول امسال، تولید تایر در کشور با رشد ۳۲ درصدی همراه بود، در حالی که افزایش مصرفی در داخل اتفاق نیفتاده است.
وی افت تولید خودرو را دلیل اصلی کاهش مصرف تایر در کشور عنوان کرد و گفت: به دنبال کسب مجوزی برای رفع محدودیت صادرات تایر هستیم، تا بتوانیم مشتریان خارجی خود را حفظ کنیم.
تنها تصریح کرد: تایر خودرو که در ایران تولید می‌شود، به کشورهای منطقه و کشورهای همسایه مانند افغانستان، عراق و همچنین سوریه، سودان و یمن صادر می‌شد و علاوه بر این، در زمینه تایر موتورسیکلت و دوچرخه نیز تا غرب آفریقا صادرات شده است.
به گزارش فارس، وی تأکید کرد: هیچ مشکلی در ایجاد تعادل بین میزان تولید و مصرف تایر در داخل وجود ندارد و ما در این مورد به دولت تعهد می‌دهیم که در صورت افزایش صادرات تایر، محدودیتی در بازار داخل ایجاد نشود.
عضو کمیته اجرایی انجمن تایر با بیان اینکه قیمت تمام شده تایر به مواد اولیه بستگی دارد، گفت: صنعت پتروشیمی، تأمین‌کننده مواد اولیه صنعت تایر است و که بروز مشکل در تأمین خوراک شرکت‌های پتروشیمی، بر صنعت تایر نیز تأثیر گذار است.
وی با بیان اینکه تداوم تولید صنعت تایر نیازمند تأمین ارز است، تصریح کرد: در صورت صادرات تایر، بخشی از ارز مورد نیاز این صنعت از این محل تأمین می‌شود و فشار کمتری به دولت وارد خواهد شد.


پرشین خودرو |
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.