مجوز کنسرت‌های موسیقی نباید لغو شود

کنسرت هایی که مجوز اجرا می گیرند می‌بایست از سوی وزارت ارشاد هم حمایت شوند و در صورت دریافت مجوز نباید مجوزشان باطل و کنسرت لغو شود.

حمید شاه آبادی، معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران گفت: در کشور ما  در حال حاضر جای جدی ارکسترهای بخش خصوصی خالی است.

وی گفت: در حقیقت کارهای سمفونیک بزرگ را می‌توانیم از سوی بخش خصوصی شاهد باشیم.

وی اوضاع تولیدات جدید موسیقی را نسبت به دو سال گذشته مطلوب دانست و گفت: نسبت به دو سال گذشته شرایط بهتری هم در تولیدات جدید و هم اجراها در حوزه کارهای سمفونیک بزرگی را داریم.

*مجوز کنسرت ها نباید لغو شود
معاونت هنری درباره لغو کنسرت ها در استان های کشور گفت: مجموعه اتفاقاتی که در استان ها می افتد بخشی از آن ها خارج از حوزه معاونت است البته درباره مورد خاصی که اخیراً پیش آمده اطلاع خاصی ندارم تا بتوانیم اظهارنظر کنم.

وی تصریح کرد: در ارتباط با برگزاری کنسرت ها در استان های کشور تاکید ما بر این است که ادارات کل ارشاد استان ها قبل از برگزاری کنسرت ضوابط را بسنجد و پس از آنکه مجوز از سوی وزارت ارشاد اسلامی صادر می شود این ابطال و لغو کنسرت انجام نگیرد.

شاه آبادی در ادامه خاطرنشان کرد: در مورد موضوع و مورد اخیر که صورت گرفته بررسی نهایی را انجام خواهیم داد و دلیل این کار را نیز دنبال خواهیم کرد.

وی گفت: به نظر می‌آید آن چیزی که در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است نباید مخدوش شود و زمانیکه مجوزی صادر می شود و در حقیقت مجوزی داده می شود می‌بایست از سوی وزارت ارشاد حمایت شود و اگر با مواضعی در جهت برگزاری کنسرت صورت می‌گیرد از سوی وزارت ارشاد پیگیری شود./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.