مجید امرایی:تئاتر خیابانی نمره قبولی خود را گرفت

در خصوص کیفیت اجرای آثار خیابانی در جشنواره تئاتر عروسکی؛

نمایش های خیابانی عروسکی در جشنواره تئاتر عروسکی چهاردهم به دلیل تنوع گونه گونی آثار، کیفیت‌ آنها نسبت به قبل و حضور دو گروه خارجی نمره قبولی خود را از سوی مخاطبان متقاضی گرفت.

مجید امرایی، مسئول دفتر تئاتر خیابانی و مسئول این بخش در جشنواره تئاتر عروسکی تهران – مبارک در خصوص وضعیت اجرای عمومی آثار شرکت کننده در جشنواره به خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران گفت: ۹ اثر در این جشنواره از سوی هیئت ارزیاب انتخاب شدند که باقی آن ها جنبی و میهمان بودند تمامی این آثار اجرای عموم خواهند داشت.

وی افزود: جشنواره چهاردهم در خصوص اجراهای خیابانی نسبت به دوره های قبل یک گام به جلو برداشت که این مسئله بخصوص در رابطه با حضور دو گروه خارجی مشهود بود.

امرایی بیان کرد: برگزاری کارگاه عروسک سازی در رابطه با ساخت عروسک عظیم الجثه سیمرغ و همچنین تنوع و گونه گونی اجراهای بخش خیابانی در قالب نمایش های خیابانی نیز از ویژگی های این دوره به حساب می‌آید.

مسئول دفتر تئاتر خیابانی اظهار کرد: این دوره ضعف های بسیاری هم داشت تصور می‌شد که در حوزه نمایش های خیابانی عروسکی با یک کتاب مجموعه مقالات همراه باشیم که کارکرد عروسک را در تئاتر خیابانی مورد ارزیابی قرار بدهد.

وی ادامه داد: در این دوره نیاز بیشتری در رابطه با فضاهای اجرای خیابانی در جشنواره احساس می شد زیرا تهران ظرفیت های زیادی در این خصوص دارد.

امرایی گفت: به طور مثال مهد کودک ها و بوستان ها محل مناسبی برای برخی از اجراهای خیابانی است تا مردم بیشتر بتوانند از آن بهره مند شوند اما به طور کلی تئاتر خیابانی در این جشنواره نمره قبولی خود را از سوی مخاطبان گرفت.

امرایی اظهار کرد: در حال حاضر نمایش خیابانی در گونه های مختلف دیگر حالتی تزئینی ندارد بلکه به عنوان یک ژانر تعریف شده و فرهنگی میان مردم جا افتاده است به همین خاطر باید برنامه ریزی مناسب ترین برای آن صورت بگیرد./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.