محاسبه قیمت تازه خودروها/کاهش ۲ میلیونی پراید و افزایش ۱.۵ میلیونی پژو ۴۰۵

۰۹اردیبهشت،

بر اساس نرخ تورم ۵ مدل خودرو پرتیراژ که امروز از سوی شورای رقابت اعلام شد، قیمت تازه پراید و تیبا به ترتیب ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان کاهش می‌یابد و در مقابل، قیمت پژو ۴۰۵ با افزایش ۱.۵ میلیون تومانی همراه خواهد بود.

به گزارش Consbank، به نقل از فارس، بر اساس فرمول قیمت‌گذاری خودرو، قیمت خودرو در فروردین ۹۱ به عنوان قیمت مبنا مد نظر قرار گرفته که بر این اساس، نرخ تورم سال ۹۱ نسبت به سال ۹۰ در این فرمول لحاظ خواهد شد.

با توجه به نرخ تورم اعلام شده از سوی شورای رقابت، قیمت پراید حدود ۲ میلیون تومان و قیمت تیبا حدود ۸۰۰ هزار تومان کاهش می‌یابد.

همچنین قیمت سمند بدون تغییر باقی می‌ماند و در مقابل، قیمت پژو ۴۰۵ با افزایش ۱٫۵ میلیون تومانی همراه خواهد بود.

طبق اعلام شورای رقابت، نرخ تورم پراید ۱۳۱ با فرمان هیدورلیک بدون کیسه هوا ۵۰٫۸ درصد اعلام شده که با لحاظ کردن این رقم در قیمت این خودرو در فروردین ۹۱، قیمت تازه پراید ۱۳۱ حدود ۱۴ میلیون و  ۱۰۰ هزار تومان خواهد بود. در حال حاضر قیمت کارخانه‌ای این خودرو بیش از ۱۶ میلیون تومان است.

همچنین شورای رقابت نرخ تورم تیبا با فرمان هیدرولیک و کیسه هوا را  ۵۲٫۱ درصد اعلام کرده که با احتساب این نرخ تورم، قیمت تازه تیبا ۱۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان خواهد بود. در حال حاضر قیمت کارخانه‌ای تیبا ۱۹ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان است.

طبق اعلام شورای رقابت، میزان تورم سمند LX‌با موتور EF7 بنزینی با کیسه هوا ۵۳٫۳ درصد است که با در نظر گرفتن قیمت این خودرو در فروردین سال ۹۱ ، قیمت تازه سمند ۲۶ میلیون تومان خواهد بود. در حال حاضر قیمت کارخانه‌ای سمند LX معادل ۲۶ میلیون تومان است.

همچنین با در نظر گرفتن نرخ تورم ۵۹٫۷ درصدی پژو ۴۰۵ ، قیمت تازه این خودرو حدود  ۲۴ میلیون تومان محاسبه می‌شود. در حال حاضر قیمت کارخانه‌ای این خودرو ۲۲٫۵ میلیون تومان است و به این ترتیب مصوبه شورای رقابت قیمت پژو  ۴۰۵ را ۱٫۵ میلیون تومان افزایش داده است.

در مورد رانا نیز که شورای رقابت نرخ تورم آن را ۴۹٫۹ درصد اعلام کرده است، باید گفت با استناد به قیمت اعلام شده برای این خودرو در سال قبل که حدود ۱۵ میلیون تومان بود، قیمت تازه رانا ۲۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان برآورد می‌شود. در حال حاضر قیمت کارخانه‌ای رانا ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.