محاسبه ۲ شاخص تازه در بورس تهران

۱۶خردادماه،

مدیر عامل شرکت بورس تهران از محاسبه شاخص سود نقدی و شاخص قیمت به صورت جداگانه در بورس تهران خبر داد.

حسن قالیباف اصل-مدیر عامل شرکت بورس اوراق بهادار تهران-در گفت و گو با خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)از محاسبه ۲ شاخص تازه خبر داد و گفت:قرار است شاخص قیمت و شاخص سود نقدی به صورت جداگانه در بورس تهران محاسبه و منتشر شود.

وی با بیان اینکه شاخص کل بورس شاخص کاملی بوده و عملکرد کلی بازار را نشان می دهد ،افزود:در حال حاضرنرم افزار شاخص قیمت توسط شرکت مدیریت فناوری بورس طراحی شده و این شاخص به صورت آزمایشی محاسبه می گردد.

قالیباف با اشاره به اینکه شاخص قیمت بعد از اتمام دوره آزمایشی به صورت رسمی منتشر می شد،اظهار کرد:شاخص فعلی بورس تهران که شاخص کل بورس نام دارد شاخص کامل تری است که قیمت و سود نقدی را محاسبه می کند این در حالی است که شاخص قیمت فقط قیمت را محاسبه می کند و شاخص کل بورس کامل تر است.

وی خاطرنشان کرد:همچنین گزارشی تهیه شده است که عملکرد سود نقدی نیز مورد محاسبه قرار گیرد به این ترتیب اقداماتی انجام شده است که نرم افزار محاسباتی آن طراحی شود یعنی در کنار شاخص کل بورس،شاخص قیمت و شاخص سود نقدی به صورت جداگانه محاسبه و منتشر شود.

مدیر عامل شرکت بورس اظهار کرد: بر این اساس شاخص کل بورس،قیمت و سود نقدی را نشان داده،شاخص قیمت، بازده قیمت و شاخص سود نقدی بازده سود نقدی را نشان می دهد این در حالی است که شاخص کل بورس از شاخص های دیگر کامل تر بوده و تمامی اجزا را نشان می دهد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.