محاکمه آندروید گوگل توسط اروپا

۲۶خردادماه،

قوانین ضد تراست اروپا، این بار گلوی آندروید گوگل را می گیرد.

اتحادیه اروپایی بر اساس سند منتشره در فایننشیال تایمز اعلام کرد سازنده سیستم عامل آندروید، زیر ذره بین کارشناسان قرار گرفته تا اگر موضوع ضد رقابتی وی با سازندگان گوشی های هوشمند در این قاره انجام داده، مشخص شود.

کمیسیون رقابتی اتحادیه اروپایی بر اساس شکایات اخیر مایکروسافت و نوکیا (شرکای توسعه دهنده ویندوز فون روی گوشی های هوشمند) در برابر گوگل دست به چنین کاری زده است.

دومین موردی که سبب شده تا گوگل محاکمه شود، بحث تهدید سازندگان گوشی هوشمند که سیستم عامل و پلتفورم رقبای گوگل را نصب کرده اند، است که گفته می گردد گوگل آنها را تهدید کرده که اگر پلتفورم و سیستم عامل ویندوز و … را نصب کنند، از بعضی امکانات گوگل محروم خواهند شد.

سوم اینکه گوگل کمپانی هایی مانند یوتیوب که از آن خودش است را وادار کرده تا اپ خود را اختصاصی برای آندروید کرده و آن را پشتیبانی کنند.

اگر در تحقیقات اولیه مشخص شود که گوگل ، قوانین ضد تراست و انحصار اروپا را نقض کرده، با جریمه ای معادل ۱۰ درصد از درآمد محصولات مشخص خود ضربدر سالهای عرضه محصول ، روبرو خواهد شد.

رگولاتورهای اروپایی در حال حاضر روی کسب و کار گوگل در بخش موتور جستجو، مظنون بوده و قول های گوگل برای باز کردن بازار موتورهای جستجوی اینترنتی را کافی نمی دانند.

جریمه های بزرگ علیه گوگل در راه و ای در حالی است که گوگل ضمن رد اتهامات تازه گفته آندروید یک پلتفورم باز است که صحنه رقابت آزاد را ایجاد کرده و مصرف کنندگان، سازندگان و کمپانی های مخابراتی آزادند تا نوع اپلیکیشن و نوع استفاده از آندروید را انتخاب کنند.


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.