محاکمه برلوسکنی به بعد از انتخابات پارلمانی ایتالیا موکول شد

۲۱ام بهمن ،

sky1.jpg

یک دادگاه ایتالیایی به دنبال درخواست تجدید نظر وکلای نخست وزیر سابق این کشور دستور داده است تا محاکمه وی به اتهام تخلف مالیاتی به بعد از برگزاری انتخابات پارلمانی در تاریخ ۲۴ و ۲۵ فوریه سال جاری میلادی (ششم و هفتم اسفند) موکول شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری “اسکای نیوز”، دادستان‌ها می‌توانند در جلسه دادگاهی که در اول مارس (۱۱ اسفند) برگزار می‌شود، ادله نهایی خود را علیه “سیلویو برلوسکنی”، نخست وزیر سابق ایتالیا ارائه دهند و انتظار می‌رود رای نهایی دادگاه در ۲۳ مارس (سوم فروردین) صادر شود.

سیلویو برلوسکنی که برای به دست آوردن یک کرسی پارلمانی در انتخابات پارلمانی ۲۴ و ۲۵ فوریه خود را کاندیدا کرده است، در ماه اکتبر سال ۲۰۱۲ به جرم تخلف مالیاتی محکوم شد.

وی به یک سال زندان و پنج سال محرومیت از داشتن سمت دولتی محکوم شد.

این حکم به دنبال درخواست تجدیدنظرش به حالت تعلیق درآمده است.

وکلای برلوسکنی گفته‌اند که موکلشان قصد دارد تا در جلسه دادگاه که اول مارس برگزار می‌شود، سخنرانی کند.

برلوسکنی ۷۶ ساله که تاکنون سه بار نخست وزیر ایتالیا بوده و به مدت دو دهه در سیاست ایتالیا در مرکز توجه قرار داشته، چند پرونده قضایی نیز دارد.

برلوسکنی در محاکمه‌های پیشین یا به دنبال درخواست تجدید نظر تبرئه شده و یا این جلسات دادگاهی تحت قانون محدودیت زمانی منقضی شده است.

برلوسکنی همچنین به سبب داشتن رابطه نامشروع با یک روسپی و سوء استفاده از قدرتش هنگامی که نخست وزیر بود، در دادگاه دیگری نیز متهم شده است.

وکلای برلوسکنی در این دو محاکمه گفته‌اند، به سبب اینکه وی نمی‌تواند در جریان مبارزات انتخاباتی‌اش در جلسات دادگاه شرکت کند، این پرونده‌ها باید به حالت تعلیق درآیند.

همچنین انتظار می‌رود که رای نهایی دادگاه در خصوص رسوایی اخلاقی برلوسکنی پس از این انتخابات پارلمانی اعلام شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.