محدوده طرح ترافیک تهران بازنگری شود

جام جم آنلاین: رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران گفت: بازنگری در محدوده طرح ترافیک شهر تهران لازم و ضروری است.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری تهران، دکتر معصومه ابتکار در جلسه امروز شورای شهر و در جریان ارائه گزارش عملکرد راهنمایی و رانندگی تهران در سال ۹۰ ، توسط سردار رحیمی، با بیان این مطلب، گفت: راه زیادی داریم تا به استانداردهای مد نظر برسیم اما راهنمایی و رانندگی شهر تهران گام های درستی برداشته که جای تقدیر دارد و اگر درست ادامه مسیر دهیم، می توان در خصوص محیط زیست و مشکلات آلودگی هوا گام برداشت.

وی با اشاره به تعداد موتورسیکلت هایی که روزانه در تهران پلاک گذاری می شود، اظهارداشت: از سال ۷۸، روزانه حدود ۱۲۰۰ دستگاه موتورسیکلت در تهران شماره گذاری می شود که باید این موضوع بازنگری شود. با توسعه خطوط مترو، «بی.آر.تی» و تاکسیرانی که در حال انجام است نیز می توانیم منع تردد خودروها را از محدوده بزرگتری اعمال کنیم و در این شرایط باید محدوده طرح ترافیک مورد بازنگری قرار گیرد.

رییس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران به افزایش دوره معاینه فنی خودروها نیز اشاره کرد و افزود: معاینه فنی خودروها تا پنج سال افزایش اعتبار یافته و بهتر است مجلس در آخرین روزهای کار خود به این مساله دوباره رسیدگی کند.

دکتر ابتکار با بیان اینکه ماموران راهنمایی و رانندگی در سطح شهر از آسیب های جدی جسمی و روحی لطمه می بینند، گفت: به عنوان شورای شهر تهران باید طی مراسمی از ماموران تلاشگر ناجا قدردانی داشته باشیم.

احمد مسجد جامعی دیگر عضو شورای شهر نیز به افزایش تصاعدی جریمه های رانندگی و عدم اطلاع رسانی کافی به شهروندان و متخلفان اشاره کرد و گفت: روند اطلاع رسانی جرایم رانندگی باید بازنگری شود ، بدون اینکه فرد از جریمه شدن خود مطلع شود، جریمه به صورت تصاعدی افزایش می یابد این درحالی است که شهروندان حقوقی دارند و باید این حقوق را رعایت کرد.

وی افزود: گاهی اوقات نیز راننده ای به اشتباه جریمه شده، دراین صورت هم باید جریمه اشتباه را پرداخت کند و هم مبلغ افزوده شده آن را.

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر به توجه مدیریت شهری به مساله پیاده راه و بهسازی مسیر عبور عابران پیاده در تهران اشاره کرد و اظهارداشت: با وجود توجه مدیران شهری به این مساله، طبق گزارش ارائه شده از سوی سردار حسین رحیمی، ۵۴ درصد آسیب دیدگان تصادفات رانندگی، عابران پیاده هستند که بخش اعظم آنها در تصادف با موتورسیکلت دچار سانحه می شوند.

وی افزود: درمحدوده ای چون خیابان ولی عصر (عج) پلیس مقابل عبور موتورسیکلت از خط ویژه اتوبوس را می گیرد اما کاری با عبور این وسیله از داخل پیاده رو ندارد و این کار جان عابران پیاده را تهدید می کند. موتورسواران به راحتی به محدوده پیاده رو وارد شده و هر طور که تمایل دارند حرکت می کنند ؛ پیاده روها واقعا ناامن هستند.

مسجدجامعی تصریح کرد: این رویکرد راهنمایی و رانندگی بیش از آنکه شهروند محور باشد، ماشین محور است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.