محرومیت ۲ فوتبالیست دوپینگی

۲۶خردادماه،

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال از اعلام احکام دو بازیکن که نتایج تست دوپینگ آنها قبلا مثبت اعلام شده بود، خبر داد.

به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، دکتر احمد هاشمیان، رئیس کمیته پزشکی این فدراسیون گفت: با توجه به عدم ارائه درخواست استیناف در مهلت مقرر قانونی برای احکام این بازیکنان، رای های دو بازیکن متخلف که در لیگ یک حضور داشتند، صادر شد.

وی افزود: اولین بازیکن، محمد سواری، بازیکن باشگاه فرهنگی ورزشی نساجی مازندران است که وی درتاریخ ۱۷ فروردین ۹۲ در مسابقه بین تیم های استقلال اهواز و نساجی مازندران مورد نمونه گیری قرار گرفت و پس از آنالیز نمونه از سوی آزمایشگاه، نمونه وی به دلیل وجود ماده ممنوعه متادون، مثبت اعلام شد.جلسات رسیدگی به دفاعیات و کمیسیون بدوی این بازیکن برگزار و در پایان کمیسیون بدوی سواری را از تاریخ ۱۷ فروردین ۹۲ به مدت دو سال از حضور در کلیه فعالیتهای مرتبط در فوتبال محروم کرد. بازیکنان نامبرده در مهلت مقرر قانونی درخواست استیناف ارائه نکرده است.

رئیس کمیته پزشکی در ادامه گفت: مسلم محمد نژاد بازیکن تیم فوتبال بزرگسالان باشگاه شهرداری بندرعباس، نیز در تاریخ ۱۹ فروردین ۹۲ در مسابقه بین نیروی زمینی و شهردرای بندرعباس مورد نمونه گیری قرار گرفته که نتیجه آنالیز نمونه از سوی آزمایشگاه با ماده متیل هگزان آمین مثبت اعلام شد. جلسات رسیدگی به دفاعیات این بازیکن و کمیسیون بدوی وی، برگزار شد و با توجه به مدارک و مستندات ارائه شده از سوی محمد نژاد که اثبات کرده این فوتبالیست از مکمل آلوده استفاده کرده است و با توجه به اخطارهای قبلی کمیته پزشکی مبنی بر دقت در استفاده از مکمل ها، نهایتا وی از تاریخ ۱۹ فروردین ۹۲ به مدت یک سال از حضور در کلیه فعالیتهای مرتبط با فوتبال محروم شده است. این بازیکن نیز در مهلت مقرر قانونی درخواستی برای استیناف ارائه نکرده است.

دکتر هاشمیان در پایان گفت: متاسفانه این قبیل موارد در باشگاههایی اتفاق می افتد که هنوز فاقد پزشکان در کنار تیم های خود می باشند و به همین دلیل بازیکنان دسترسی کافی به فرد صاحب صلاحیت برای استفاده از مکمل و یا سایر داورهای مورد نیاز را ندارند و یا بعضا ملاحظه می شود بازیکن حتی در صورت داشتن پزشک تیم؛ خودسرانه و بدون هماهنگی با پزشک اقدام به استفاده از مکمل ها می کند. امیدواریم سرنوشت تلخ این محرومین درس عبرتی برای بازیکنان حرفه ای بوده و از این پس شاهد چنین خطاهایی نباشیم.


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.