محسن پرویز:سنگ بزرگ نشانه نزدن است

در پی طرح اختصاص مکانی مستقل به نمایشگاه بین المللی کتاب؛

سنگ بزرگ همچون طرح ایده لزوم تخصیص جایگاهی مستقل به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در چند سال اخیر نشانه نزدن است.

محسن پرویز سخنگوی انجمن قلم ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه سنگ بزرگ نشانه نزدن است، افزود: طرح و ایده اختصاص جایگاهی مستقل به نمایشگاه کتاب که در چند سال اخیر نقل مجلس تمامی کارشناسان و مسئولان شده، همچون سنگی بزرگ هرگز به مقصد نمی رسد.
وی افزود: من هرگز به عنوان یک صاحب نظر با ایده و سخن کلنگ زنی مکانی مستقل برای نمایشگاه کتاب موافق نبودم، زیرا به نظر من اقدام به چنین امری مصداق صرف هزینه بی مورد است.
سخنگوی انجمن قلم ایران طرح اختصاص مکانی مستقل به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را ایده ای شعاری دانست و اظهار داشت: طرح اختصاص اماکن متعدد به نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و بیان چنین ایده ای از زبان معاون اول رئیس جمهور صرفا امری برای گرم شدن تنور تبلیغات نمایشگاه بوده و سپس تا سال بعد فراموش می شود.
پرویز در ادامه در خصوص صحبت علی اکبر اشعری در باب توان پروژه باغ کتاب در به دوش کشیدن بار نمایشگاهی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران افزود: باغ کتاب می‌تواند بخشی از وظایفی را که برعهده نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است در زمانی محدود به دوش بکشد.
وی اظهار داشت: البته این به آن معنا است که اگر قرار است مخاطبان دریک مقطع ۱۱ روزه به نمایشگاه کتاب مراجعه کنند باغ کتاب می تواند در طول سال در مقاطع مختلف یک بخش موضوعی از فعالیتهای نمایشگاه کتاب را برگزار کند.
سخنگوی انجمن قلم ایران با اشاره به اینکه این کار به شکل طبیعی از بار وظایف نمایشگاه کتاب می کاهد، اظهار داشت: این تصور که باغ کتاب با پتانسیل فعلی خود می‌تواند محلی مناسب برای نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با تمام ابعادش باشد تفکری نادرست است.
پرویز در این خصوص خاطرنشان کرد: دلیل این امر این است که باز هم بخش اعظمی از فعالیت های نمایشگاه بین المللی کتاب تهران زیر چادر برگزار می شود./ی۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.