محلات جنوب تهران به کانکس امداد و نجات مجهز می شوند

مدیر ستاد مدیریت بحران منطقه۲۰ از تجهیز هفت محله به کانکس امداد و نجات تا پایان هفته خبر داد.

 محسن کریمی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: هم اکنون یک کانکس امداد و نجات در فرهنگسرا ولاء مستقر است و طبق پیش بینی ما تا پایان هفته ۷ کانکس دیگر از سازمان پیشگیری و مدیریت بحران تحویل گرفته و در محلات مستقر خواهیم کرد.

وی ادامه داد: این کانکس ها همچون سوله های بحران به وسایل امداد و نجات مجهز هستند که با استقرار آنها در محلات در مواقع بحران مدت زمان امداد رسانی کاهش یافته وتلفات حوادث غیر مترقبه نیز کاهش می یابد.

وی در ادامه از احداث دهمین سوله بحران خبر داد و گفت: دهمین سوله بحران منطقه در بلوار قدس در حال احداث است و تاکنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که با تکمیل و بهره برداری از آن در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

کریمی در ادامه تصریح کرد: در راستای خدمات رسانی بهتر و سریعتر به شهروندان در ۳ سوله بحران گروه اورژانس مستقر کرده ایم تا در مواقع لزوم با سرعت عمل بیشتری به شهروندان کمک کنیم و در یکی از سوله ها نیز کلاس های آموزشی امداد و نجات برگزار می شود.

کریمی در ادامه آموزش به اماکن را عمده ترین فعالیت در سال جاری عنوان کرد و اذعان از ابتدایی سال جاری آموزش اماکن مسکونی، تجاری، اداری و صنعتی را با جدیت بیشتری دنبال کردیم و هر ما ۴ مرکز را تحت آموزش امداد و نجات قرار می دهیم تا ضمن آموزش و یادگیری در مواقع بحران هم به خود و هم به اطرافیانشان کمک کنند.

کریمی با اشاره به آموزش مستمر گروههای دوام محلات ابراز داشت: در حال حاضر به طور میانگین در هر محله یک گروه دوام تشکیل شده و با توجه به وسعت و جمعیت محله این تعداد از یک گروه هم بیشتر شد هاست.

مدیر ستاد مدیریت بحران منطقه ۲۰ در پایان خاطر نشان کرد: برنامه های آموزشی در محلات، کلاس های آموزش یک روزه برای کودکان ۰ تا ۵ ساله و سیمنار توجیهی فرمانده هان محلات از دیگر برنامه های انجام شده طی روزهای اخیر است./ف


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.