محمدرضا لطفی برای موسیقی اصیل ایرانی بسیار دلسوزی می‌کرد

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

مجید کیانی: محمدرضا لطفی برای موسیقی اصیل ایرانی بسیار دلسوزی می‌کرد که این دلسوزی سبب شد نام او در تاریخ موسیقی ایران ماندگار شود در نتیجه شاید اگر بسیار از هنرمندان مانند او پیگیر حفظ و اشاعه موسیقی بودند این هنر امروز در جایگاه بالاتری قرار داشت.

مجید کیانی، نوازنده سنتور پس از درگذشت محمدرضا لطفی یادداشتی در اختیار هنرآنلاین قرار داده که در ادامه می‌خوانید:

محمدرضا لطفی برای موسیقی اصیل ایرانی بسیار دلسوزی می‌کرد که این دلسوزی سبب شد نام او در تاریخ موسیقی ایران ماندگار شود در نتیجه شاید اگر بسیار از هنرمندان مانند او پیگیر حفظ و اشاعه موسیقی بودند این هنر امروز در جایگاه بالاتری قرار داشت.

این نوازنده سرشناس به خوبی می‌دانست که مردم چه آثاری را دوست دارند و مطابق با سلیقه مخاطبان آثارش را اجرا می‌کرد، او به خوبی تار می‌نواخت تا جایی که گاهی تار در برابر این نوازنده کم می‌آورد.

لطفی همیشه دوست داشت میان مردم و موسیقی ارتباط عمیقی به وجود آورد که موفق هم شد. او گروه بازسازی را تاسیس کرد که با این گروه آثار گذشتگان را بازسازی کرد و نشان داد که موسیقی ایرانی هنوز با همان اصالت وجود دارد و ماندگار خواهد شد.

ما دلمان نمی‌خواست این اتفاق ناخوشایند بیفتد و این استاد گرامی را به این زودی از دست دهیم زیرا می‌توانستیم سالیان سال از وجود پربار او بهره مند شویم.

روحش شاد و یادش گرامی

مجید کیانی

پایان پیام/۴۶
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.