محمدرضا یزدی قیچی‌هایش را به مشهد می‌برد

۳۰م دیماه ،

در گفت‌وگو با هنرآنلاین مطرح شد

هنرمند مجسمه‌ساز این روزها مشغول ساخت مجسمه‌ای از مجموعه قیچی‌هایش برای تیمچه پارچه فروشان مشهد است

“محمدرضا یزدی” برنده سومین سمپوزیوم مجسمه‌سازی دربارهٔ این خبر به خبرنگار تجسمی‌ هنرآنلاین گفت: این روزها مشغول ساخت مجسمه‌ای از مجموعه قیچی‌هایم برای تیمچه پارچه فروشان مشهد هستم. این مجسمه ۵ متری از جنس آهن است که ۲۵ اسفندماه از آن رونمایی می‌شود.

او دربارهٔ قیچی‌هایش گفت: مدتی است که روی قیچی‌های سنتی کار می‌کنم. این قیچی‌ها قیچی‌های دوران تیموری است که البته از نظر فرم فراتر از کاربرد قیچی است. بر روی قیچی‌ها فولادکاری‌های جالبی انجام شده است. در حقیقت فولاد کاری‌ها در فرهنگمان نه تنها روی قیچی که روی سنجاق سر و ظروف هم انجام می‌شود.

این هنرمند در این باره ادامه داد: در حال حاضر روی این قیچی‌هایی که کار می‌کنم لزوما قیچی نیستند بلکه به سرو هم شباهت دارند. در حقیقت قیچی که برای مشهد می‌سازم در نگاه اول تداعی کننده قیچی است اما اگر مخاطب بیشتر به آن نگاه کند متوجه می‌شود که با تغییر فرمی‌که در آن به کار رفته به سرو هم شباهت دارد.

یزدی دربارهٔ جزئیات این مجسمه که تا اواخر اسفندماه در مشهد نصب می‌شود اظهار کرد: برای سفارشی که از شهرداری مشهد گرفته‌ام دو قیچی می‌سازم که روی صخره سنگی مشکی رنگی قرار می‌گیرند. چرا که تصور می‌کنم قیچی و سنگ هم باری ایرانیان تداعی دیگری دارد.

او همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به برپایی نمایشگاه انفرادی‌اش در اوایل سال آینده خبر داد و گفت: اوایل سال آینده نمایشگاه انفرادی از تازهترین آثارم را به نمایش می‌گذارم که البته هنوز زمان و مکان برگزاری این نمایشگاه قطعی نشده است.
 

انتهای پیام/۳۱/۳۴


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.