محمدی‌زاده خبرداد: جمع‌آوری ۲۰ تن گلوله نفتی در سواحل خزر / پیگیری حقوقی از کشور آذربایجان

۴ شنبه ۱۷ آبان به نقل از منبع ذکر شده در انتهای خبر در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

محمدی‌زاده خبرداد: جمع‌آوری ۲۰ تن گلوله نفتی در سواحل خزر / پیگیری حقوقی از کشور آذربایجان

محمدی‌زاده خبرداد: جمع‌آوری 20 تن گلوله نفتی در سواحل خزر / پیگیری حقوقی از کشور آذربایجان

 رییس سازمان حفاظت محیط زیست از جمع‌آوری ۲۰ تن گلوله نفتی در سواحل خزر خبر داد و از پیگیری حقوقی موضوع از کشور آذربایجان خبر داد.

به گزارش تفسیری راسخون به نقل از ایسنا، مهندس محمد جواد محمدی‌زاده، معاون رییس‌جمهوری در حاشیه جلسه هیات دولت در رابطه با آلودگی‌های آب دریای خزر در سواحل آبی ایران گفت: در حوزه خزر چند کشور در حال استخراج نفت می باشند از جمله ترکمنستان، قزاقستان، روسیه، آذربایجان و ایران که تازهاً امر استخراج و اکتشاف را آغاز نمودند.

وی با اشاره به این که کشور آذربایجان از نظر بهره‌برداری مورد گلایه ماست توضیح داد: در کشور آذربایجان عاملیت کار را چند شرکت انگلیسی بر عهده دارند که اخیرا شاهدیم گلوله‌های نفتی به مرز ایران حرکت نمودند و ما ۲۰ تن از این گلوله‌ها را جمع‌آوری نمودیم.

وی با بیان این که سازمان حفاظت محیط زیست ایران در این خصوص پیگیری‌های حقوقی را انجام خواهد داد خاطرنشان نمود: کشور آذربایجان متقاعد شده است که شرکتهای طرف قرارداد نفتی عملکرد نامناسبی داشته‌اند.

وی گفت: در سواحل ایران که مشکل وجود دارد لایروبی و پاکسازی به طور کامل انجام شده است و هم‌اکنون سواحل ایران تهدیدی به لحاظ آلاینده‌گی‌های نفتی نمی باشدند اما باید مطمئن شویم که این کار تکرار نمی‌شود بنابراین پیگیری‌های حقوقی لازم را انجام خواهیم داد که در این جهت در حال حاضر جلسه‌ای در ترکمنستان در حال برگزاری است و حدود یک ماه دیگر جلسه‌ای در مسکو نیز برگزار خواهد شد.

محمدی‌زاده همچنین در رابطه با وضعیت دریاچه ارومیه و بعضی اظهارات در خصوص این که بهتر است این دریاچه خشک شود گفت: تنها یکی از اساتید دانشگاه این پیشنهاد را داده است اما ما معتقدیم این اکوسیستم آبی است و باید آب مورد نیاز آن تامین شود که دولت در این جهت تلاشهای لازم را در اجرای پروژه‌های احیای آن انجام می‌دهد.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / محیط زیست

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.