محمد بنا: مدال‌ها را پشت پرده تقسیم می‌کنند/ هیچ کسی سرتر از سوریان نیست

به گزارش خبرآنلاین؛ محمد بنا همه جوره تیمش را آماده می بیند. تیم او امروز با حمید سوریان در المپیک استارت می زند. حالا همه نگاه ها به شاگردان او دوخته شده است. آن هم بعد از طلایی که کیانوش رستمی از دست داد. خیلی ها روی مدال طلای او حساب می کنند. حتی بنا. البته به قول سرمربی اگر امروز روز حمید باشد، فرنگی کار ۵۵ کیلویی ایران را از حالا باید مرد طلایی امشب باید نامید. هر چند سرمربی فرنگی کاران نگران از قبل چیده شدن مدال‌ها هم هست. با این حال ایمان دارد تیمش شگفتی ساز می شود.

*فرنگی کاران کار سختی برای گرفتن مدال در المپیک دارند؟

بچه ها باید مدال را از دهان شیر بیرون بکشند. این طور نیست که فرنگی کاران ما فقط با قدرت بتوانند مدال بگیرند. بلکه پشت پرده ها مدال‌ها را تقسیم می کند. گروهی متشکل از کشورهای ایتالیا،آذربایجان،روسیه و…در واقع مدال‌ها را می چینند. البته تیمم خیلی خوب است اما شاگردانم نباید با کوچکترین اشتباهی مدال را از دست بدهند. شاید بیشترین نگرانی من بابت این مساله است. چرا که در چند روز اخیر ناداوری‌ها اعتبار المپیک را زیر سوال برده است.

*انگار محمد بنا از حرف‌هایش در چند ماه قبل از المپیک عقب نشینی کرده؟

نه اصلا این طور نیست. بچه ها همه آماده اند تا شگفتی ساز شوند. آن‌ها با اراده، مصم و با انگیزه اند. ان‌شاءا.. که کشتی فرنگی شگفتی ساز می شود. هر چند شرایط المپیک فرق می کند. به هر حال من هنوز هم سر حرفم برای خلق شگفتی هستم.

*اما ظاهرا چشم بنا از بلایی که داور سر مظاهری آورد ترسیده؟

چیزی که در محمد بنا و شاگردانش نیست ترس است. من با این مسائل بیگانه ام. چرا که تیم ایران قدرت اول کشتی فرنگی دنیاست. البته تیم شجاعی است. اگر سرمربی بترسد بقیه باید چه کار کنند؟ تیم من می رود تا بجنگد ،آن هم با بهترین کشتی ها .

*اما نمی شود اعمال نفوذ ها را نادیده گرفت. مساله ای که شما هم از آن نگرانید؟

این اعمال نفوذها همیشه هست. همه چیز به شرایط کشتی برمی گردد. با کارهایی که این چند سال انجام دادیم بچه ها به قابلیت های خوبی رسیده اند. آن‌ها باید طوری کشتی بگیرند که داوری هم نتواند کاری از پیش ببرد.

*اما این اتفاق در گوانگ ژو برای علی اکبری افتاد؟

بالاخره ما آن موقع چهار مدال طلا گرفته بودیم. طلای سنگین وزن برای قزاق ها خیلی مهم بود. از طرفی فیلا اجازه نمی دهد همه طلاها به یک کشور برسد. با این حال امیدوارم با طلای ۶۰ کیلو همه شرایط خوب برای تیم ما رقم بخورد. بچه ها باید بجنگند و هیچ بهانه ای به دست داوران ندهند.

*از حالا روی مدال سوریان حساب کنیم؟

به جز حوادث و داوری، حمید از نظر کشتی و سابقه یک سر و گردن بالاتر از حریفانش است. همه حریفانش باید از او بترسند. روی کاغذ و طبق آمار حمید می تواند اولین طلایی کاروان ایران باشد. البته جدول و شرایط مسابقه همه چیز را تعیین می کند. اما هیچ کس سرتر از حمید سوریان نیست.

*پس سوریان آماده است پکن را جبران کند؟

شکر خدا از نظر وزنی و بدنی آماده است. بدون مشکل. روحیه خوبی هم دارد. اگر قرعه خوبی داشته باشد و روزش باشد به امید خدا اولین مدال کشتی را می گیرد. به هر حال او برای مدال طلا چیزی کم ندارد. آماده آماده است.

*نظرتان در مورد قرعه‌ای که نصیب او شده چیست؟

او قرعه خوبی دارد. از حمید توقع داریم از این گروه بالا بیاید. سوریان حتی لیاقت این را دارد که قهرمان المپیک شود.

*چه پیش بینی برای تعداد مدال‌های فرنگی دارید؟

نمی‌توانم پیش بینی کنم. رقابت در المپیک تنگاتنگ و سخت است. من هیچ وقت قول مدال نداده ام اما می‌گویم تیم خوبی دارم.

۴۳ ۴۳

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.