محمد رضا احمدی:بدون پارتی گزارشگر شدم

گردآوری توسط گروه ورزش سایت خبری ممتاز نیوز

محمد رضا احمدی:بدون پارتی گزارشگر شدم

محمدرضا احمدی در پاسخ به اینکه آیا در گزارش‌های خود از رویه‌ خاصی تبعیت می‌کند؟ گفت:

زمانی که من کارم را در شبکه سه سیما به عنوان گزارشگر فوتبال آغاز کردم، اساتید و گزارشگران خوبی مانند جواد خیابانی، عادل فردوسی‌پور، مزدک میرزایی و بهرام شفیع با تلویزیون همکاری می‌کردند که من همه‌ آنها را دوست دارم و ممکن است در جایی هم از آنها ایده گرفته باشم. اما این به معنای تقلید صرف یا الگوبرداری دقیق نیست.

محمدرضا احمدی – مجری برنامه «به اضافه فوتبال» و گزارشگر فوتبال – درباره‌ی ویژگی‌های گزارشگران که آنها را از یکدیگر متمایز می‌کند، اظهار کرد: به نظرم هریک از گزارشگران فعلی فوتبال با یک ویژگی خاص ممتاز می‌شوند؛ برای مثال خود من در آکسان‌گذاری‌هایم، عادل فردوسی‌پور بیشتر به واسطه تعابیر و لفظ‌هایی که استفاده می‌کند، مزدک میرزایی به واسطه سوپرواکنش‌هایی که بعد از گل زدن نشان می‌دهد، از همدیگر متمایز هستیم.

وی در عین حال مطرح کرد: ممکن است در جایی از گزارشگران پیشکسوت ایده گرفته باشم اما این به معنای تقلید نیست. زیرا اگر قرار بر تقلید از گزارشگری دیگر باشد که آنها خیلی بهتر کارشان را دنبال می‌کنند، دیگر محمدرضا احمدی نباید گزارشگر می‌شد.

احمدی کارش را از رادیو شروع کرده است؛ برای برنامه «و اما ورزش» رادیو جوان تست داده و قبول شده است. پس از آن در جام جهانی ۲۰۰۶ رادیو ایران گزارشگر فوتبال می‌خواست که برای آن هم تست داد و در آن تست هم قبول شد. سپس در جام جهانی ۲۰۱۰ در شبکه سه تست داد.

او تاکید کرده است که هیچ پارتی برای گزارشگری نداشته‌ و بدون پارتی گزارشگر شده است.

محمدرضا احمدی که مجری برنامه «به اضافه فوتبال» است، درخصوص رویکرد این برنامه نیز گفته است: استقبال مردم از فوتبال‌های خارجی و تجربه موفق برنامه «گزارش ورزشی» باعث شد تا جای خالی برنامه‌ای تحلیلی که به مسابقات و اخبار لیگ‌های اروپایی بپردازد حس شود و «به اضافه فوتبال» آن را پر کند.

وی که اجرای دو نفری را بیشتر از اجرای تک نفری دوست دارد معتقد است که در این نوع اجرا پاسکاری‌ها برنامه را شیرین‌تر و جذاب تر می‌کند. همچنین اختلاف تونالیته و صدای مجریان به ریتم برنامه کمک می‌کند.

برنامه «به اضافه فوتبال» که پخش آن در آستانه آغاز رقابت‌های جام ملت‌های آسیا در استرالیا آغاز شده است، کاری از گروه ورزش شبکه سه سیما به تهیه کنندگی حسین ذکایی است.

موضوع اصلی این برنامه پرداختن به مهم ترین اتفاقات لیگ های خارجی فوتبال از جمله لیگ قهرمانان اروپا و لیگ باشگاهی کشورهای اسپانیا، انگلیس، ایتالیا، آلمان، فرانسه و بازی های مقدماتی یورو ۲۰۱۶ و مسابقات تیم‌های ملی در سراسر دنیاست. این برنامه همچنین حواشی این رشته ورزشی را بررسی می کند و موضوعاتی همچون مدیریت در فوتبال، مربیگری و باشگاه‌داری با تحلیل هایی جامعه شناسانه و روانشناسانه از دیگر موضوعاتی است که به آن می‌پردازد.

این برنامه سه شنبه‌ها بعد از اخبار شبانگاهی از شبکه سه سیما پخش می شود و اجرای آن را محمدرضا احمدی و محمد سرمدی بر عهده دارند.

ایسنا


– ورزش
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.