محمد معتمدی با ارکستر ملی برای سعدی خواند

۳۱فروردین۱۳،

ارکستر ملی ایران به رهبری همایون رحیمیان و به خوانندگی محمد معتمدی شامگاه قبل یکم اردیبهشت‌ماه در تالار وحدت به روی صحنه رفت.

به گزارش خبرنگار هنرآنلاین، این مراسم با عنوان”ویژه برنامه ارکستر ملی و بزرگداشت روز سعدی” آغاز شد که جمعی از نقالان به روی صحنه آمدند و هر کدام بخش کوتاهی از آثار سعدی را برای حاضران روایت کردند که به ترتیب مرشد سید مصطفی سعیدی از بروجرد، مرشد ولی الله ترابی، مرشد شایانی از همدان، مرشد حسن بیگی از قزوین و مرشد محمدرضا معجونی به اجرای برنامه پرداختند.

در بخش دیگری از این برنامه فیلم کوتاهی از سخنان حمید شاه آبادی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پخش شد که طی آن اظهار کرده بود: اجرای امشب ارکستر ملی ایران توام با روایت سفرنامه سعدی است که همراه با حرکات آئینی و حرکات نمایشی برگزار می گردد و شیوه ای تازه در اجرا است.

شاه آبادی در ادامه سخنانش خاطرنشان کرده بود: سال ۹۲ برای موسیقی کشور پر خیر و برکت خواهد بود.

در ادامه ارکستر ملی ایران به رهبری همایون رحیمیان و به خوانندگی محمد معتمدی به روی صحنه آمد که قطعه ای در وصف حضرت رسول(ص) با عنوان “ماه فرو ماند از جمال محمد(ص)” و چند قطعه با کلام و بی کلام دیگر را برای حاضران اجرا کردند.

در پایان این مراسم حمید شاه آبادی معاون هنری ارشاد تابلوی خوشنویسی که همزمان با این مراسم خلق شده بود را به رهبر ارکستر ملی تقدیم کرد.

پایان پیام/۴۶

 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.