محموله ۱۰۰ تنی کمک های انساندوستانه ایران به موریتانی رسید

این کمک ها در پی وقوع قحطی و خشکسالی در موریتانی به این کشور ارسال شده است.

‘ محمد شهاب الدین محمدی عراقی ‘ ، معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در خصوص ارسال این محموله گفت جمعیت هلال احمر ایران در ادامه ماموریت های بشردوستانه خود و در جهت کمک به مردم مسلمان آن کشور این محموله را ارسال کرده است.

وی تصریح کرد : طبق اطلاعات واصله این محموله از گمرک شهر’نواکشوت’، پایتخت موریتانی وارد این کشور شده و بعد از ترخیص در اختیار مسوولان جمعیت هلال احمر آن کشور قرار داده شده است.

در پی خشکسالی و برداشت‌های نامناسب محصول در منطقه ساحل آفریقا، بیشتر از ۱۰ میلیون نفر از مردم ساکن در این منطقه نیازمند امدادرسانی فوری و دریافت کمک‌های غذایی بشردوستانه هستند.

شش کشور واقع در این منطقه شامل چاد، مالی، موریتانی، نیجر ، بورکینا فاسو و سنگال به بودجه اضطراری بیش از ۷۰۰ میلیون دلار برای تامین غذا، آب، بهداشت و درمان نیاز دارند.

این در حالی است که فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال احمر روز سه شنبه (۲۵ بهمن ، ۱۴ فوریه) سال گذشته با انتشار بیانیه‌ای از جامعه بین‌الملل خواستند تا فورا برای بر طرف کردن فاجعه انسانی در این منطقه تلاش کنند.

در این بیانیه آمده بود که هلال احمر در حال ترغیب اهداکنندگان برای کمک به ساحل آفریقا است؛ همچنین در تلاش است تا چرخه کمبود شدید مواد غذایی در منطقه را بشکند.

جمعیت هلال احمر اعلام کرد،تعداد افرادی که در این منطقه تحت تاثیر خشک‌سالی قرار گرفته‌اند، در صورتی که نیاز‌های حاد منطقه نادیده گرفته شود، به ۲۳ میلیون نفر هم خواهد رسید.

منطقه ساحل آفریقا از سال ۲۰۱۰ تا کنون دچار قحطی و خشکسالی است.

اجتمام**۷۰۲۹ ۱۵۶۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۵۱۰۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.