محموله ۲۰۰ میلیون دلاری دارو در راه ایران

فروردین ۱۴۰۳

دبیر انجمن تولیدکنندگان گیاهان دارویی کشور با اشاره به این مطلب که در حال حاضر مشکل اصلی ورود دارو به کشور تحریم ها بانکی است خبر داد: یک کشتی که محموله ۲۰۰ میلیون دلاری دارو حمل می کند به سمت ایران در حال حرکت است.

دکتر میرفخرایی در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: تنها سبب مشکلات کمبود های دارویی کشور، تحریم هاست .

وی ادامه داد : در حال حاضر کشور ما از سوی بانک های خارجی تحریم شده و وقتی نمی شود پول را به حساب کمپانی های خارجی حواله کرد مسلما دارویی وارد کشور نمی شود راه حل این مشکل بزرگ دارویی کشور رفع تحریم های بانکی و تعامل بیشتر با دیگر کشورهاست.

دبیر انجمن تولیدکنندگان گیاهان دارویی کشور افزود: زمانی که دارو را نمی توانیم وارد کنیم اشخاصی با استفاده از رایزنی با کمپانی‌ها ،دارو را بصورت قاچاق و غیر قانونی وارد کشور می کنند و با قیمت های سرسام  آور و کاذب وار بازار عرضه می کنند و این خود بزرگترین مشکل مصرف کنندگان دارو در کشور است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر وضعیت گمرکی دارو نسبت به چند ماه قبل بسیار بهتر شده و لی گمرک تفاوت ارز وارداتی  در ماه های آینده حتماً از وارد کننده ها اخذ می کند و این موضوع هم به تنهایی مشکل آفرین است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه مشکلات  دارویی مردم را باید کدام ارگان پیگیر کند توضیح داد: متولی پیگیری مشکلات دارویی مصرف کنندگان دارو در کشور وزارت بهداشت وسازمان غذا دارو است ودر حال حاضر رئیس تازه سازمان غذا و دارو منصوب شده و تا چند روز آینده فعالیت خود را بطور مستقیم آغاز خواهد کرد.

میر فخرایی در پایان خبر داد: یک کشتی که محموله ۲۰۰ میلیون دلاری دارو حمل می کند به سمت ایران در حال حرکت است و در چند روز آینده این محموله دارویی وارد کشور می‌شود و باید گفت که این خود گشایش و راه حلی برای مشکل دارویی کشور است./س


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.