محوبیت مکرون به کمترین حالتش رسید

نتایج نظرسنجی انجام شده توسط موسسه «بی‌وی‌ای» نشان می‌دهد که فقط ۲۸ درصد از شرکت‌کنندگان از عملکرد امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه رضایت دارند که این رقم نسبت به ماه فوریه شش امتیاز کاهش نشان می‌دهد.

محوبیت مکرون به کمترین حالتش رسید

به گزارش ممتاز نیوز،  بر اساس نتایج این نظرسنجی که طی روزهای ۲۴ و ۲۵ مارس انجام شده، میزان محبوبیت ماکرون در حال نزدیک شدن به پایین‌ترین سطح خود از زمان بحران «جلیقه‌زردها» در سال ۲۰۱۸ میلادی است که در آن زمان حدود ۲۶ درصد بود.

اما ماکرون با وجود سقوط میزان محبوبیتش به زیر خط نمادین ۳۰ درصد، همچنان بر اجرای قانون جدید نظام بازنشستگی که بسیاری از فرانسوی‌ها با آن مخالف هستند، تأکید دارد.

بسیاری از شهروندان فرانسوی و نمایندگان مخالف دولت این کشور، مخالفت خود را با لایحه اصلاح نظام بازنشستگی که توسط دولت فرانسه تهیه شده بود، اعلام کردند؛ اما ماکرون با استفاده از تبصره سوم ماده ۴۹ قانون اساسی کشورش، این لایحه جنجالی را به تصویب رساند.

فرانسوی‌های معترض به افزایش دو سال سن بازنشستگی، در روزهای گذشته بارها با اعتراض‌های خیابانی و اعتصابات گسترده، به این تصمیم دولت واکنش نشان دادند.

نتایج نظرسنجی مؤسسه «بی‌وی‌ای» همچنین نشان می‌دهد که میزان محبوبیت الیزابت بورن، نخست‌وزیر فرانسه هم به ۲۸ درصد رسیده که این میزان نسبت به ماه گذشته میلادی دو امتیاز کاهش داشته است. 

بنابراین میزان محبوبیت خانم بورن نیز به پایین‌ترین سطح از زمان انتصاب او به این سمت رسیده است.

بر اساس یافته‌های این نظرسنجی،۷۰ درصد شرکت‌کنندگان مخالف لایحه اصلاح نظام بازنشستگی در فرانسه هستند و ۳۴ درصد از شرکت‌کنندگانی که پیش‌تر خواهان اعمال اصلاحات در نظام بازنشستگی فرانسه بودند نیز اینک با اجرای آن مخالفند.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.