محورهای تفحص از بانک مرکزی مشخص شد

بینا- یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش جمعی از نمایندگان مجلس برای تحقیق و تفحص از بانک مرکزی، تاثیر سیاست‌های بانک مرکزی در گرانی ارز را از جمله محورهای این تحقیق و تفحص عنوان کرد.
“ایرج ندیمی” با بیان این مطلب افزود: سوالات و ابهامات زیادی در مورد آمارهای بانک مرکزی و هم‌چنین نسبت‌های بانکی و موارد مربوط به سیاست‌های ارزی وجود دارد و ما در این تحقیق و تفحص، تضعیف نهادهای پولی و بانکی و تحمیل بسیاری از تصمیمات غیرموثر به حوزه‌های پولی، بانکی، مالی و اعتباری را مورد سوال قرار خواهیم داد.
وی افزود: باید معلوم شود بانک مرکزی چه سیاستی را پی‌گیری می‌کند، مثلا در مورد ارز، قطعا یکی از عوامل گرانی، سیاست‌های بانک مرکزی است و این را نمی‌شود تنها به تحریم‌ها نسبت داد، در مورد بورس ارز هم کاملا در مورد صرافی‌ها ابهام‌افرینی شده است.
نماینده‌ی لاهیجان در مجلس ادامه داد: بانک مرکزی در مورد بانک‌ها علی‌رغم این‌که ابتدا یک نوع سیاست یا عددی را اعلام می‌کند بعدا بدون دلیل آن را تغییر می‌دهد یا در مورد وظایف بانک مرکزی در قبال مجموعه‌های مربوط به نهادهای پولی مثل موسسات اعتباری یا قرض‌الحسنه خروج از وظایف وجود دارد که بنا داریم در تحقیق و تفحص از بانک مرکزی به این موضوع بپردازیم.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.