محور برگزاری جشن های دهه کرامت باید بر تکریم اهل بیت (ع) متکی باشد

حجت الاسلام ˈحمیدرضا ارباب سلیمانیˈ روز سه شنبه در نشست با اعضای شورای هماهنگی جشن های دهه کرامت در مشهد افزود: این دهه زمان تکریم ائمه (ع) و دهه پیوند مجدد با امام خمینی (ره) است.

وی با اشاره به همزمانی این دهه با هفته دفاع مقدس گفت: این زمان مظهر تجلی کرامت الهی به ملت ایران است و باید پیوند میان ارزش های دفاع مقدس و این ایام برقرار شود.

وی افزود: تمام روزهای این دهه نامگذاری شده و جشن های آن با همکاری ۲۷ دستگاه اجرایی در ۳۱ استان کشور اجرا می شود.

استاندار خراسان رضوی هم در این نشست گفت: هدف اصلی از برگزاری دهه کرامت و جشنواره فرهنگی، هنری امام رضا (ع) ضمن فراهم کردن فضای نشاط و شادی در جامعه، گسترش و تعمیق فرهنگ رضوی است.

ˈمحمود صلاحیˈ با تاکید بر برگزاری هر چه باشکوه و پرشور این جشن ها افزود: این جشن ها در چندین سال گذشته روند رو به رشد و تکامل داشته و سطح جشنواره و کمیت و کیفیت آن ارتقا یافته است.

وی گفت: برگزاری جشن های رضوی و دهه کرامت باید هر چه بیشتر در جهت ترویج و تعمیق فرهنگ و سیره رضوی و اهل بیت (ع) و زمینه ای برای مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن باشد.

دبیر جشنواره فرهنگی، هنری امام رضا (ع) نیز گفت: با توجه به همزمانی دهه کرامت با هفته دفاع مقدس، برنامه های این دهه روز ۲۸ شهریور ماه جاری از شلمچه که هم مکان ورود حضرت امام رضا (ع) به ایران و هم میعادگاه شهدای دفاع مقدس است، آغاز می شود.

ˈسیدجواد جعفریˈ افزود: تلاش می شود برنامه های این ایام به بهترین شکل در زمینه ترویج فرهنگ رضوی و پیوند آن با افراد جامعه و حضور گسترده آنان باشد.

در نشست مزبور نمایندگان آستان مقدسه حرم حضرت معصومه (س) و آستان مقدس احمدبن موسی (ع) نیز حضور داشتند./۲

۲۷۱۳ /۶۶۴/۳۳۰

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.