محکومیت ۱۷ فعال شیعی بحرین به ۱۵ سال حبس

۲۷م اسفند ،

دادگاه جنایی منامه طی حکمی ۱۷ فعال شیعی بحرین را به‌جرم شرکت در تظاهرات و تلاش برای قتل نیروهای پلیس به ۱۵ سال حبس محکوم کرد.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، پایگاه “مصری الیوم” خبرداد: دادگاه جنایی بحرین امروز طی حکمی ۱۷ نفر از فعالان شیعی این کشور را به‌جرم انفجار یک بمب در روستای العکر و تلاش برای قتل چهار نیروی پلیس در آوریل قبل به ۱۵ سال زندان محکوم کرد.
دادستانی بحرین ادعا کرد؛ این متهمان در نزدیکی محل تجمع نیروهای پلیس در روستای العکر سعی داشتند با انفجار یک بمب چهار پلیس را به‌قتل برسانند.
روستای العکر در جنوب منامه قرار دارد و چند ماهی است که در محاصره غذایی و دارویی رژیم آل‌خلیفه قرار دارد و مردم بحرین چند روز متوالی در اعتراض به محاصره این روستا توسط نظامیان آل‌خلیفه تظاهرات برگزار کردند.
آیت‌الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین نیز در یکی از خطبه‌های نماز جمعه خود ضمن محکوم کردن محاصره روستای”العکر” و تشدید بازداشت‎ها در این کشور گفت: تنها راه خروج از بحران کنونی، انجام اصلاحات و حاکمیت عدالت در کشور است.
دادگاه جنایی بحرین هفته قبل نیز ۱۰ نفر از معترضان این کشور را به چندین سال زندان محکوم کرده بود.
این در حالی است که دادگاه نظامی بحرین هفته قبل طی حکمی، دو نیروی امنیتی را به‌اتهام دست داشتن در شکنجه و قتل یک معترض بحرینی در زندان‌های این کشور به ۱۰ سال زندان محکوم کرد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.