مخابرات: با اجرای مصوبه تازه PAPها نباید دامپینگ کنند!

۲۴ام بهمن ،

 

مهندس علیرضا صیدی رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات شرکت مخابرات ایران، نقش کمیسیون تنظیم مقررات در تنظیم روابط بازیگران بازار اینترنت پرسرعت را کلیدی عنوان کرد و بر اجرای مصوبه ۱۵۲ این کمیسیون برای ارائه خدمات ADSLتأکید نمود. 
 
مهندس صیدی در گفتگو با کمیته اطلاع‌رسانی چهارمین همایش بین‌المللی مخابرات ایران در این باره گفت: کمیسیون تنظیم مقررات پتانسیل بالایی برای ایفای نقش فعال در بازار اینترنت پرسرعت دارد و مصوبات این کمیسیون می‌تواند این بازار را به سمت و سوی مناسبی هدایت کند. به طور مثال آئین نامه تعاملی شرکت‌های ندا با شرکت مخابرات ایران در مصوبه ۹۷ کمیسیون تنظیم مقررات، به نوعی یک‌طرفه بود و مشکلاتی را برای شرکت مخابرات ایران ایجاد می‌کرد. 
 
رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات شرکت مخابرات افزود: اما به نظر می¬رسد که مصوبه ۱۵۲ کمیسیون تنظیم مقررات از نظر کارشناسی بسیار غنی است و با اجرایی کردن آن، بسیاری از مشکلات بازار اینترنت پرسرعت حل خواهد شد و جایی برای مطرح کردن مباحثی نظیر دامپینگ از سوی شرکت¬های PAP باقی نخواهد ماند. 
وی همچنین در انتها با اشاره به تخفیف¬های ویژه¬ای که شرکت-های PAP در ارائه خدمات اینترنت پرسرعت به مشترکان خود در قالب بسته¬های ترافیکی و تخفیف خرید تجهیزات ارائه می-کنند، گفت: البته باید در نظر داشت که با اجرایی شدن مصوبه ۱۵۲، شرکت¬های PAP هم در ارائه بسته¬های رایگان به مشترکان خود باید تجدید نظر کنند.  
لازم به ذکر است که چهارمین همایش مخابرات ایران (ITC 2013) توسط گروه طیف در ۱۳ اسفندماه سال جاری و با حضور مدیران ارشد داخلی و خارجی در حوزه مخابرات برگزار خواهد شد و مصوبه تازه رگولاتوری در زمینه تعرفه ADSL از جمله مباحث مطر ح در این همایش است.

ایستنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.