مخابرات مسوولیت قطعی اینترنت را پذیرفت

در آخرین ساعات روز گذشته و نخستین ساعات بامداد امروز (ساعت ۲۳:۳۰ تا ساعت ۱:۱۵) برخی سایت‌های کشور از جمله برخی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی برای مدت یک ساعت و ۴۵ دقیقه قطع شدند که مسوولان مخابرات کشور امروز مسوولیت این اختلال را برعهده گرفته و خرابی تجهیزات را عامل آن دانستند.
کامران کاظمی – مدیر نگهداری و پشتیبانی فنی دیتای مخابرات استان تهران در این باره اظهار کرد: خرابی تجهیزات، شب گذشته به قطعی ارتباطات مشترکانی شد که از مخابرات سرویس می‌گیرند که با تلاش‌های صورت گرفته این اختلال یک و نیم ساعت طول کشید و دوباره این سایت‌ها فعالیت خود را از سر گرفتند.
وی در عین حال تاکید کرد که در حال حاضر هیچگونه مشکلی برای مشترکانی که اینترنت خود را از مخابرات می‌گیرند وجود ندارد.
به گزارش ایسنا اگرچه مسوولان مخابراتی مسوولیت اختلالات شب گذشته را برعهده گرفته اند اما با این حال در روزهای اخیر به نظر می‌رسد وضعیت اینترنت کشور به پایداری گذشته نیست و به اذعان بسیاری از کاربران در موارد مختلف شاهد کندی سرعت و یا قطع برخی سایت‌ها بوده‌ایم.
حتی این موضوع تا جایی پیش رفته که امروز برخی رسانه‌ها به انتقاد از این موضوع پرداخته و آوردند که در زمان سخنرانی رییس جمهوری در مراسم آغاز به کار مجلس نهم سرعت اینترنت کشور به دلایل نامعلوم به حداقل ممکن رسید.
در این میان عده ای از کارشناسان و متخصصان فضای سایبری کشور هم از قطع روتر روسیه سخن می‌گویند و دلیل کندی سرعت روز گذشته را در این موضوع می دانند. عده ای هم مسئله را کاملا عادی تلقی کرده و می گویند معمولا همه روزه ساعت‌های ۱۰ تا ۱۱ یکی از شلوغ‌ترین ساعات اینترنت است و این موضوع را اینگونه توجیه می‌کنند که همه روزه بین ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح به دلیل بالا بودن ترافیک شبکه اینترنت کشور کاربران در نقاط مختلف شاهد نوعی کندی در سرعت هستند.

iTanalyze.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.