مخالفان حضور تهران درنشست ژنو، نفوذ ایران برای حل مناقشات منطقه ای را درک نکرده اند

‘محمد خزاعی’ که بعد از نشست امروز شورای امنیت در گفت وگویی اختصاصی با خبرنگار ایرنا که از وی پرسید چرا به رغم تاکیدهای مکرر بان کی مون و کوفی عنان برای مشارکت ایران در حل بحران سوریه، آمریکا مخالف حضور تهران درنشست ژنو است، گفت : به اعتقاد من موضع دبیرکل سازمان ملل و کوفی عنان براساس یک واقع بینی درباره تحولات منطقه و نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران برای حل منازعات منطقه می باشد.

خزاعی خاطر نشان کرد: کسانی که از این حقیقت چشم می پوشند در واقع دچار اشتباهی استراتژیک می شوند زیرا نقش سازنده و محور ایران در حل و فصل بحران های منطقه غیرقابل انکار است.

وی با اشاره به تلاش های آمریکا برای عدم حضور ایران در نشست ژنو به منظور حل بحران سوریه تاکید کرد این یکی از اشتباهات استراتژیکی است که آمریکا مرتکب شدند.

نماینده دائم کشورمان با تاکید بر اینکه برخی کشورها نمی خواهند بحران سوریه حل و فصل شود، گفت : جمهوری اسلامی ایران بر این باور است که طرح کوفی عنان بهترین راه حل برای برون رفت از بن بست کنونی در سوریه است و از هرگونه کمک و مشورت به کوفی عنان استقبال می کند.

وی با انتقاد از ارسال اسلحه توسط برخی دولت ها برای مخالفان دولت دمشق، اظهار داشت: ارسال اسلحه و پول به سوریه، به افزایش خشونت ها در آن کشور منجر شده است.

اروپام ۱۹۰۸/ ۳۴۰۴

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۴۱۰۱


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.