مخالفان سوریه در دوحه اولین گام‌ها را برای تشکیل دولت برداشتند

۲۱ آبان ،

مخالفان دولت سوریه در ادامه مذاکرات خود با هدف ایجاد وحدت، اعلام کردند که ائتلاف تازهی را تشکیل داده‌اند و به سریعی رئیس آن را نیز انتخاب می‌کنند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، مخالفان دولت سوریه که مذاکراتی را از روز پنجشنبه برای متحد کردن صفوف خود در دوحه قطر آغاز کرده‌اند، امروز (یکشنبه) اعلام کردند که به توافق‌هایی اولیه برای تشکیل ائتلافی تازه دست یافته‌اند و هنوز مذاکرات در خصوص جزئیات توافقنامه تشکیل این ائتلاف ادامه دارد.

بنا به نقل از مخالفان سوری تشکل تازه “ائتلاف ملی مخالفان و انقلابیون سوریه” نام دارد که وظیفه تشکیل “دولت انتقالی سوریه” را به عهده خواهد گرفت.

بنا بر این گزارش تفسیری ائتلاف تازه از حمایت کشورهای عربی و غربی برخوردار است و وعده‌های از سوی این کشورها به مخالفان سوریه داده شده است تا هر چه سریعتر در قالب ائتلافی واحد به اقدامات خود علیه دولت سوریه ادامه دهند.

مخالفان حاضر در نشست دوحه اعلام کردند که بعضی کشورهای مرتبط با پرونده سوریه به ویژه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس وعده داده‌اند که اموال بلوکه شده دولت سوریه را در اختیار ائتلاف تازه قرار می‌دهند و از لحاظ سیاسی نظامی و مالی حامی آن خواهند بود.

گروه‌های مخالف سوریه همچنین اعلام کردند که قرار است از سوی جامعه جهانی این ائتلاف به رسمیت شناخته شود و به عنوان تنها نماینده قانونی ملت سوریه، کنسولگری‌ها و مراکزی برای آن در سراسر جهان دایر شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.