مخالفت با آغاز کار زودهنگام شوراهای تازه؛ آغاز کار در دولت تازه

۰۴ تیرماه ۱۳،

ایران > قانونگذاری– ممتازنیوز:
نمایندگان خانه ملت مجلس با تصویب دو فوریت و یک فوریت طرح اصلاح قانون تجمیع انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با آغاز به کار دولت یازدهم مخالفت کردند تا این طرح به صورت عادی در مجلس بررسی شود.

خانه ملت نوشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه ۴ تیر ماه مجلس با تصویب دو فوریت و یک فوریت طرح اصلاح قانون تجمیع انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با آغاز به کار دولت یازدهم مخالفت کردند.

بر این اساس این طرح آغاز به کار شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با آغاز به کار دولت یازدهم خواهد بود که طبق قانون فعلی زمان آغاز فعالیت شوراها، یک‌ماه پس از آغاز کار دولت تازه است.

لازم به ذکر است که نمایندگان مجلس با مخالفت خود با یک‌فوریت و دو‌فوریت طرح اصلاح قانون تجمیع انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با آغاز به کار دولت یازدهم، خواستار بررسی این طرح به صورت عادی شدند و فوریتی برای بررسی این طرح ندیدند.

مهرداد بذرپاش در خصوص سبب فوریت این طرح، گفت: در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بعضی اعضای سابق شوراها رای آوردند و بعضی نیز رای نیاور‌دند که این امکان وجود دارد انگیزه کار کردن در اشخاصی که رای نیاورده‌اند، کمتر شود.

نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر و شمیرانات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به این سبب که تصمیمات در شورای شهر روزمره است و باید هر روز تصمیم تازهی گرفته شود این امکان وجود دارد به سبب بی انگیزگی بعضی اشخاص در کارها مشکل ایجاد شود و اگر خدا نکرده بعضی اشخاص نیز به دنبال مفسده باشند، بهترین فرصت است تا زمان آغاز به کار شوراهای تازه برنامه‌های خود را اجرایی کنند.

سید حسین نقوی‌حسینی در مخالف فوریت این طرح تاکید کرد: هنوز نتیجه انتخابات شوراها در بعضی روستاها و شهرها تایید نشده است و هیات های نظارت در حال بررسی اعتراضات می باشند.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس افزود: مجلس نباید طرحی را که در هفته‌های قبل دو فوریت آن را تصویب کرد دوباره با یک طرح دو فوریتی تغییر دهد چرا که در تاریخ ۱۹ خرداد طرح اصلاح قانون تجمیع انتخابات به تصویب مجلس رسید.

محمد قسیم عثمانی در موافقت با دو فوریت این طرح گفت: در تاریخ ۲۴ تیر کاملاً تکلیف انتخابات شوراهای شهر مشخص شده است و هیچ مشکلی ایجاد نخواهد شد و همچنین ساختار شوراها در بسیاری از شهرها و روستاها بعد از انتخابات اخیر تغییر کرده است و ساختار تازه حکایت از پیشرفت و رو به جلو بودن شوراها دارد.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی گفت: در بعضی شهرها و روستاها در این فاصله اندک یعنی بعد از اعلام نتایج انتخابات تا آغاز به کار شوراهای تازه قراردادهایی در شهرداری‌ها بسته می گردد که در طول شش سال قبل بی سابقه است به همین خاطر به نظر می رسد خطری شهرداری و شوراهای شهر را تهدید می کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: حال که فرصت تغییر و تحول ایجاد شده است حیف است فرصت تازهی به شوراهای تازه ندهیم تا فعالیت خود را زودتر آغاز کنند و البته بعضی اتفاقاتی در حال رخ دادن است که از این تریبون قابل ذکر نیست.

طبق قانون فعلی دوره تازه شوراهای اسلامی شهر و روستا یک ماه پس از آغاز به کار دولت تازه، فعالیت خود را آغاز می‌کند.

لازم به ذکر است که نمایندگان مجلس با ۱۲۴ رای موافق، ۵۰ رای مخالف و ۷ رای ممتنع از مجموع ۲۰۱ نماینده حاضر در جلسه، به دو فوریت طرح اصلاح قانون تجمیع انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا رای ندادند و با ۱۰۰ رای موافق، ۳۷ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از ۲۰۱ نماینده حاضر در جلسه، با یک فوریت طرح مذکور نیز مخالفت کردند.


RSS
منبع:همشهری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.