مخالفت فعالان سیاسی و مدنی انگلیس با ادامه جنگ افغانستان

فعالان سیاسی و مدنی انگلیس در اعتراض به پافشاری دولت این کشور بر ادامه جنگ افغانستان، در لندن پایتخت انگلستان تجمع کردند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پایگاه خبری شبکه العالم،  تجمع کنندگان به منظور جلوگیری از افزایش کشتار غیر نظامیان افغان و سربازان انگلیسی، خواستار خروج فوری نیروهای انگلیسی از افغانستان شدند.
پل فلین عضو پارلمان انگلیس و از سخرانان این تجمع، روز دوشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم گفت: از پارلمان می خواهم عواقب ناشی از تصمیم خود را در در نظر داشته باشد، زیرا با این تصمیم پارلمان، سربازان ما در افغانستان به کام مرگ فرستاده می شوند.
وی افزود: کشته شدن شمار زیادی از سربازان خارجی و نیز کشته شدن پانصد هزار غیر نظامی در افغانستان و عراق، تامل برانگیز است و به هیج وجه نباید آن را نادیده گرفت.
عضو پارلمان انگلیس تصریح کرد: باید موضوع خروج نیروها را در پارلمان تصویب کنیم زیرا بیشتر نیروها اعتماد به نفس خود را از دست داده اند و می دانند این جنگ هیچ نتیجه ای ندارد.
جان لوید از فعالان ائتلاف بزرگ ضد جنگ انگلیس، گفت: ما خواهان پایان این کشتارها هستیم. نخست وزیر انگلیس نیز به خوبی می داند این جنگ زیان بار است اما برای حفظ آبرو، از بیان آن پرهیز می کند.
کارولین ماندای، مادر یکی از سربازان انگلیسی قربانی جنگ افغانستان نیز گفت: من جیمز فرزندم را در جنگ افغانستان از دست داده ام و این مسئله زندگی مرا نابود کرده است.
وی افزود: من به عنوان یک مادر می گویم، چرا از ابتدا در این جنگ شرکت کردیم و به کامرون نیز می گویم تا همین جا کافی است، لطفا منتظر دو سال دیگر نباش و نیروها را به کشور بازگردان.


باشگاه خبرنگاران
بازنشر: ممتازنیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.