مخالفت مجلس با سپرده‌گذاری یک میلیارد دلاری از منابع صندوق توسعه ملی نزد سیستم بانکی

۲۸اردیبهشت،

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به بند‌های درآمدی بودجه با سپرده‌گذای یک میلیارد دلاری از منابع صندوق توسعه ملی نزد سیستم بانکی (نزد بانک مرکزی و بانک‌های عامل) مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، براساس این مصوبه مجلس نمایندگان مخالفت کردند که با تصویب هیات امنای صندوق توسعه ملی مبلغ یک میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی نزد سیستم بانکی (بانک مرکزی و بانک‌های عامل) سپرده گذاری شود.

براساس این گزارش موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان پیشنهاد حذف این بند از لایحه بودجه را مطرح کرد با این عنوان که مغایر قانون برنامه است و گفت: اینگونه تصرف‌ها در سیستم سرمایه و مدیریت صندوق به شدت سبب ناکارآمدی شده که باید از آن جلوگیری نمود.

پس از بررسی نمایندگان در این زمینه و اظهارات موافقان و مخالفان این پینشهاد به رای گیری گذاشته شد که با ۱۰۵ رای موافق از میزان ۱۹۶ رای اخذ شده به تصویب رسید.

در ادامه رسیدگی به این بند پنج نفر از نمایندگان در اخطاری مطرح کردند که این بند از لایحه مخالف قانون برنامه و قانون اساسی است اما ابوترابی که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت اخطار نمایندگان را به رای گیری نگذاشت و تنها پیشنهاد حذف که مطرح شده بود مورد رای گیری قرار گرفت.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.